Jan 27, 2011

MNG Outlet & Recycle Your Clothes

Korang mesti suka MNG kan?? Tapi tu laa...kadang-kadang harga tak membenarkan kita membeli sesuka hati...ye laa...mahal sangat.setakat plain top yang biasa-biasa tuh murah laa..tapi kalau teringin dress ke,pants ke mahal tuh..RM100++.Betul tak??

Pernah dengar MNG Outlet tak?Kalau ada yang pernah dengar tuh abaikan je entry ni...hehe.Mesti bosan nak baca..haha.Ok..MNG Outlet ni sama jugak macam butik MNG yang lain cuma beza dia pada stok dan harga.Biasa laa kalau harga pon dh murah,stok dia pon bukan baru laa.Harga 50% murah dari harga asal.Tapi ok ape.bukannya orang ambik kisah pon kan..Saya suka MNG sebab design dan cutting dia best..Kalau nak beli High-End punya brand,bertahun-tahun lagi laa baru nak boleh beli..hehe..

Last time saya pergi MNG Outlet yang kat Queen's Park Cheras tuh.Kat situ ada byk lagi butik yang konsep macam MNG ni - Off Season.Ada Club 21 (Armani Exchange,DKNY dan lain-lain).Esprit pon ada..Tapi saya tak sure those boutiques ada lagi ke tak.Sebab dah agak lama tak pergi.Kalau saya pergi ke sana nanti,saya akan review untuk next entry ok.

MNG Outlet yang paling dekat dengan saya of course la IOI Mall..Kata duduk Puchong..haha.Memang murah kot especially tops dan pants.Last time beli cardigan dengan RM36..haa..kan dah lebih kurang harga butik biasa tuh...

Semalam..Mr Kudud ajak tengok wayang kat IOI Mall.Apa lagi sempat gak usha-usha...ermm.Ada 1 hari tuh try satu high waisted pants...bajet-bajet cam muat.Adeh laa..kantoi kat perut gitu.So semalam cuba lagi tengok...erm..cam ada size besar sikit.Bila try...yeay!! muat dan dengan muka tak malu saya pon buat muka Puss In Boots tu kan..Ok dapat!!

Ermm....kalau tak disebabkan harga murah..memang tak beli laa kan....harga pants tuh...
(sila lihat gambar di bawah....)


Ok...dah tengok...murah kan??Sila abaikan saiz pants tuh yer...macam besar je...but recently saya lose weight laa..kurus tang perut je kot..haha

Berbaloi kan??

Selain dari shopping kat butik-butik murah macam ni,kita boleh jugak recycle balik baju-baju lama kita.Contohnya saya...beli lepas tuh tak pakai..Sebab apa tak dapat dipastikan...ermmmmm..semalam try tengok dalam stor...baju apa saya boleh recycle balik..sekali tengok kasut Peter Pan saya...eh..baru teringat..tak pernah pakai lagi...laaa..ok..setel kat situ...cari pulak baju apa boleh matching dengan kasut tu..ok...jumpa satu studded jacket yang lama jugak tak pakai...haa...lega..






'Look Of  The Day' saya semalam :

Paisley Printed Shawl : F Block
Studded Jacket : F Block
Twiggy Face Top : Cats Whiskers
Black Long Skinny Pants : Cats Whiskers
Shoes : F Block
Bangles : Diva
Snake Skin Maroon Clutch : Cats Whiskers

Haa...kan dah recycle balik!! So...kesimpulannya outfit ni dipanggil "Cats Block"...Cats Whiskers + F Block...(baru perasan....hehe)

Wassalam...

From Puchong With Love,

5 comments:

sue. said...

cantiklarhhh........hee...best entry!

<3,
sue

Bashtiah said...

The shoes are ADOREABLE!

pypylambstudio said...

@sue : terima kasih !!

Liza Razak said...

@sue : tengkiu sue !!

Liza Razak said...

@bashtiah : tengkiuu !! btw..beli kasut tuh murah je..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...