Jun 28, 2012

Kala Ukulele

♫ Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere Over The Rainbow



“Joy is sometimes a blessing, but it is often a conquest. Our magic moment help us to change and sends us off in search of our dreams. Yes, we are going to suffer, we will have difficult times, and we will experience many disappointments — but all of this is transitory it leaves no permanent mark. And one day we will look back with pride and faith at the journey we have taken.” 
Paolo Coelho, By Th River Piedra I Sat Down And Wept



Waktu study 10 tahun yang lepas, teringin sangat nak belajar main gitar. Tapi tak kesampaian sebab tak ada siapa nak ajar waktu tu. Duit pulak kedekut habis nak beli gitar sendiri. Saya lebih suka menghabiskan duit beli pakaian dan makanan. Sehingga lah 3 minggu lepas, masa pergi TwTupKami, saya terpikat habis pada booth Ukulele Malaya. Masa tu saya terfikir, ukulele ni macam senang je nak belajar. Tapi was-was lagi nak beli waktu tu. Sudahnya balik rumah, saya tanya Mr Kudud. Dia kata why not belajar, minat dah ada. Saya pulak tanya Mr Kudud, ok tak dah tua-tua ni nak belajar? Dia kata dia boleh ajarkan. Fuhh...lega di situ..

Sudahnya Sabtu lepas, saya tekad nak beli Ukulele ni di kedai Ukulele Malaya Batu Caves, walaupon sepatah haram tak ada basic bermain gitar. Lantak ler orang nak kata apa pun. Janji saya minat. Ada banyak design yang comel tapi saya pilih brand Kala ni sebab design dia simple dan classic.

Alhamdulillah saya ada cikgu sendiri kat rumah. Mr Kudud ni bila jadi cikgu muzik bertukar jadi garang la pulak. Habis jari saya jadi kematu belajar chord dan strumming. Tak ada belas kasihan langsung ! Tiap-tiap hari bila Mr Kudud balik kerja dia akan ajar saya dan suruh saya praktis banyak-banyak. Adoi..memang terseksa la jiwa dan raga sekarang ni. Ingatkan senang, rupanya sangat susah untuk level remaja tua seperti saya ni. Walaupun susah, saya tetap tak akan give up walaupon mungkin selepas 2 tahun baru nak pandai strumming..hehe..

{ Pictures Taken From Instagr.am. Follow Me : pypylamb }


Thank you Mr Kudud sebab jadi cikgu ukulele saya



Love,
LIZA RAZAK






47 comments:

ct kektus said...

untunglah ada cikgu pribadi kak oi. haha :D

tak payah sibuk2 nak bermahaguru kat luar sana. ;))

fardhila fawwazy blogspot said...

best tu ada org ajrkn..;) mhal x gitar?

Nai @ TPJ said...

Itu la you.. I tak tahan masa study dulu blajar pluck gitar dgn adikku kat rumah.. Pecah kulit jari, kulit plak sensitip.. Now nak continue pon daa x kuasa. You go, girl!

Riena Haiqal said...

ada cikgu dah yer.. Mr. kudud kalau dah jadi cikgu msti jadi garang sebab kan dah namanya cikgu.. hehehehe.. cikgu pada orang tersayang jadi dia kena pastikan pelajar tercinta dia belajar betul2.. geheheheheh :)

Aisya J said...

bestnyaa main ukelele :D

TS said...

fuiyooo...syokla ade org nak ajar sis.. :p

Unknown said...

hubby pun suruh belajar main gitar..tapi sampai sekarang x pandai2 lagi..u can do it..hehe

mama aryan said...

salam kenal..terima kasih follow saya

Nurul Husna Mohd Hassan said...

untungla de cikgu sendiri, lama2 ok la tu, kalah man kidal macam ni :)

Akak Kembang said...

Salam Liza...lama Kak Alin tak jenguk Liza..

Kak Alin pun memang minat sangat nak main gitar ni dari dedulu lagi n Kak Alin pun sgt kedekut nak beli gitar kapork..hehehe

HeNRieTTa JoSe said...

untungla ada cikgu sndiri kat rumah....

dear anies said...

hahahahahah liza..nasib badan la dpt cikgu garang..x pe..lps kena mrh ajak cikgu mkn kt luar ye...heheheheh

suwara entertainment said...

my hubby pun bila ajar main gitar/ukulele/angklung mmg garang. xde belas kasihan dh. huhuhu..tp seronok kan klau dh pandai. saya mmg xde masa nak blaja lg sbb ade anak2!

Siti Sakinah Ishak said...

bestnya akak ada gitar tu

kalau akak nak tengok orang pandai main gitar ni,

try taip kat youtube Jung Sung :)

Shiela Luddin said...

wahhh dasyat nehhh..siap dah ader cikgu kat umah best aper..cikgu pulak sure pulun ajar bagi org yang dicintai tercapai hajat yg sekian lamer terpendam tuh kannn...hikkss

selamat belajar dikk walauponnn dah remaja tuo kater ko...tapi semangat tetap ado..kelazzz gitu..

Nur Hareza said...

ha ah la.. ada personal cikgu lagi.. minta juga nak be;ajar main gitar ni.. terbayang sambil main, anak2 keliling tepuk tangan depan ungun api.. sebiji masa join camping dengan grup KRS dulu.. ;)

widiea azira said...

sy ni dh lama minat nk main gitar tp x prnah jmpe mahaguru lg. .tringin lah nk petik2 sket. .

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ai pong teringin sgt nak berlajaq gitar...kat sini gitar murah2

since minat yonghwa CNBLUE ni minat kat gitar menjadi2...tgk dia ajar seohyun lagik la terkinja2 nak belajar rasa best sgt ...boley gituew???

SangRatoo said...

heheheeh..kalau akak main gitar ke ukulele..mmg kene bahan la dgn suami..die kata jari tak sampai.. maklomla..comel je jari ni..hahaha~

Unknown said...

baguslah pandai men gitar... ada plak cikgu peribadikan... tp sis ni mmg tgn keras lah.. dan x berapa minat pd gitar nie.. hehehe

p/s: blm berhenti baru bercadang je.. kerja baru blm ada lg.. kat opis sis tu kena letak surat resign 2 bulan.. gilakan??

p/ss: ada keja kosong utk sis ker? hehehe

Anonymous said...

nasib ada guru peribadi..jadi dpt FOC la kan...^^

ellynadyra said...

tak pelah garang pun cikgu tuh, tapi dpt belajar dengan baik.....kalau dia garang2, liza kenyit2 je mata kat dia ye

vendoline said...

aku mmg dilahirkan tak reti main laat muzik kot.huhu bab2 note ni fail/hahaa

Liza Razak said...

@siti kektus : betul tu..boleh jimat duit jugak :)

Liza Razak said...

@~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ : saya beli yang murah punya..beginner je pun..hehe

Liza Razak said...

@Tak Pe Je ~ TPJ : Insya Allah..nanti saya belajar betul2

Liza Razak said...

@Riena Haiqal : betul tu..dah la saya ni lembap gile belajar..hehe

Liza Razak said...

@Aisya J : best tapi susah betul nak belajar

Liza Razak said...

@ieyla : tu laa..boleh jimat duit.hehe

Liza Razak said...

@o'gosh : thank you sis :)

Liza Razak said...

@mama aryan : sama-sama sis :)

Liza Razak said...

@Nurul Husna Mohd Hassan : ni pun terhegeh-hegeh belajar strumming..hehe

Liza Razak said...

@alin marlini : kan..kalau beli baju ade duit pulak kan..hehe

Liza Razak said...

@henrietta jose : tu la..nasib baik free je..hehe

Liza Razak said...

@khairin anies : betul tu..kena kasi upah sikit

Liza Razak said...

@sue-rya qistina : tu la..kdg2 garang sangat..takut saya

Liza Razak said...

@siti sakinah ishak : nanti akak tengok..boleh la tengok mcm mane diorang main gitar kan

Liza Razak said...

@CheNamNam : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Nur Hareza : best jugak tu sis

Liza Razak said...

@widiea azira : nanti amik la kelas belajar gitar..mesti boleh pandai nanti :)

Liza Razak said...

@lady ayu : jomlah belajar main gitar sama2..:)

Liza Razak said...

@SangRatoo : comel pun power tau :)

Liza Razak said...

@Mrs Ledibet : thank you sis :)

Liza Razak said...

@queen teratai : x de lagi sis..saje je tanye aritu..btw..jadi housewife pun best jugak

Liza Razak said...

@jemarisuri : tu laa...jimat sikit..hehe

Liza Razak said...

@ellynadyra : idea yang menarik ni..hehe

Liza Razak said...

@Edy Fee : samalah...saya pun baru nak belajar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...