Jan 7, 2011

I Know What You Did Last Year

Assalamualaikum

Sepatutnya recap ni saya buat sebelum masuk new year..betul tak?Tapi tak pe la..Sementelah tak de benda nak buat ni..baik la saya recap apa yang berlaku dalam hidup saya tahun lepas...ada yang best dan ada jugak benda yang tak berape best..Apa-apa pon kita recap sekarang!!!

JANUARY

Bulan ni jangan laa tanya apa-apa yer...saya pon tak de record apa-apa pada bulan ni...haha..masa ni facebook pon tak ada lagi....gila jakun daku ni...

FEBRUARY

Bulan ni merupakan bulan yang agak busy pasal hujung bulan ni saya bakal menjadi tunangan Mr Kudud..Mase tu laa kan...sekarang dah jadi bini dah..haha.Selain dari tuh macam tak de apa-apa sangat sebab saya pon busy keje kat Cats Whiskers Kota Damansara.Happening time tuh sebab pertama,kedai tuh kedai baru,kedua,part timer and full timer yang keje semua sporting!!..Dalam tak da time tuh sempat jugak kitorg pegi tengok kuda kat DARC @ Denai Alam..Mase ni muka tak berapa senonoh sikit..cuba tengok gambar di bawah..muka cam nak nangis daa..kuda pon tak teringin kat kita...haha


MARCH

Happy Birthday to me...Happy Birthday To me...lalalala~~ Haa.....birthday saya 23 hb march 1984.Sila jangan lupa yer rakan-rakan..Ermm...tahun lepas celebrate kat News KTV Ampang.Mr Kudud yang arrange birthday party kononnya tuh..hehe.Best gilo pasal semua besties saya ada..Selain dari birthday saya...erm..melepak..melepak...tengok wayang..melepak lagi


APRIL

Tak banyak pon benda berlaku bulan ni melainkan melepak dan makan-makan..hehe.Tapi pada bulan ni jugak laa saya dan Mr Kudud mula kenal Abg Haris Dan Kak Rohaidah.Diorang ni laa Mentor Iguana saya..hehe.Tengah bulan pulak..saya balik Perak...pegi jalan-jalan cari makan....waaaa..best2.sebab kitorang time tuh pegi makan mee udang Mak Jah yang terkenal tuh...Femes sangat ke?Rasanya femes kot sebab masuk dalam newspaper dan Jalan-Jalan Cari Makan tuh..hehe.Sumpah sedap sehingga menjilat ibu jari kaki...:P


MAY

May pulak penuh dengan aktiviti..Dari mandi sungai..melepak(macam biasa)...tengok wayang (macam biasa)..dan last but not least...celebrate birthday Mr Kudud.Tapi tu aa surprise saya tak berapa menjadi sangat laa tahun ni.Sepatutnya nak celebrate kat Hard Rock tapi disebabkan oleh masalah yang tak dapat dielakkan...makanya niat itu terpaksa dibatalkan..huwaaa

Selain daripada mandi manda...ade gak spesis-spesis yang pandai terlebih..Habis semua batu-batu kat Ulu Yam tuh diorang nak dirikan.Mula-mula cam tak percaya je leh buat macam tuh...Tapi dah terbukti dalam gambar kan??

Tahun lepas...saya tanya Mr Kudud..nak hadiah apa??Dia cakap tak nak apa-apa..."I nak u jer" die cakap..."Tapi kalau u nak kasi pen pon ok gak.I teringin nak ada pen yang best" SO..seperti gambar di atas..itu laa hadiahnya..tak de mahal sangat..tapi boleh laa...haha

Time ni kan hot giler movie Iron Man 2...Biase laa..kate pon peminat kipas susah mati Robert Downey Jr..mesti laa tak boleh miss...haih~~ mase tengok wayang..muka dok tersengih-sengih...cam haram!!orang tengok pon meluat!! Lantak laa..janji aku happy..lala~~

Kami ada gak menyibuk-nyibuk kat majlis BBQ orang...gagaga...best...sebab ada ramai budak-budak...haih~~bila laa nak ada anak sendiri yer...huhu

JUNE

I-City!!! Saya+ Mr Kudud = Cam Whore

Dan macam biase lagi...makan...makan...makan.Dan lagi satu..bulan ni jugak saya dan Mr Kudud terhegeh-hegeh baru nak pergi kursus kawin dan ujian HIV..padahal lagi sebulan nak nikah tuh..


JULY

Hari yang terpenting dalam hidup saya berlaku dalam bulan Julai..huhu...Dah nak jadi bini orang..hehe..saya ingat lagi tarikhnya...31/07/2010..Macam biasa kalau orang tanya macam mana persiapan nak akad nikah.Saya akan jawab,"Owh..tak prepare apa-apa lagi"Itu ayat stended kalau 2 minggu lagi nak akad nikah..haha.Mase bertunang,lagi 3 hari nak majlis baru cari baju tunang,tapi untuk akad nikah,saya prepare awal sikit..tapi untuk nikah,saya tak nak pakai kurung moden.Tukar pulak...pakai dress!!Theme kaler putih dan maroon

Saya suka sangat dress kaler putih..kan sekarang trend dress cotton putih yang selalu jual kat bazaar tu.Yang saya punya ni,saya beli kat Bhaju Boutique,Wangsa Maju.Plain maxi dress warna putih..ermmm..tapi plain sangat laa pulak..so saya pikir-pikir balik dengan the very last minute tuh,baik saya tambah belt kat pinggang.ermm...so jadi laa satu belt custom made warna maroon yang saya tempah kat Little Chamber Boutique kat Dataran Sunway.Cantik sangat..sampai sekarang saya simpan lagi..


AUGUST

Lepas kita kawin,kita pergi kenduri kawin orang pulak kan...Saya dan Mr Kudud mengattend kenduri kawin saudara sebelah Mr Kudud pada awal bulan August..kat Dewan Sri Endon,Putrajaya.Meriah tau!! ala-ala Pakistan Wedding gitu..Itu seminggu sebelum kita semua start berpuasa di bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan pon menjelma..lalala~~ Selain dari pergi pasar Ramadhan dan shopping untuk raya,saya dan kawan-kawan Cats Whiskers sempat jugak pergi bukak puasa together-together kat IKEA...ermm..siap mkn meatball gitu...~~


SEPTEMBER

Yeay!!!! Raya pulak....tahun ni first time saya beraya di Perlis rumah mertua...hehe.Seronok sebab boleh jalan-jalan.Sedih sebab tahun ni hari raya pertama saya tak beraya dengan famili saya.Apa-apa pon raya ketiga saya balik Perak jugak..lalala~~Tahun ni baju raya saya ada satu je..POLKA DOT!!


OCTOBER

Bulan ni merupakan bulan terakhir saya menjadi Boutique Manager Cats Whiskers Kota Damansara..huhu..sedey....Dah 2 tahun saya keje kat Cats Whiskers.Banyak experience yang saya dapat sepanjang saya bekerja.Selain perlepakan yang tiap-tiap bulan pon sama jer..cuma sekarang dah bertukar tempat di Food Court Dataran Sunway,bulan ni jugak parents saya pegi menunaikan Haji di Mekah.


Dan bulan 10 jugak..jeng..jeng...jeng....


Dan saya telah pakai hijab sepenuhnya....harap-harap sampai bila-bila ok...lalala~~

NOVEMBER

Bulan ni bulan yang menyeksakan...huhu..sebab bulan ni first time saya accident yang agak teruk..tapi tak injured laa..hehe.Tiga orang dalam kereta tuh semua tak injured except Chicken,iguana saya..Mase tuh kitorang on da way to Penang nak attend satu wedding..Kebetulan pulak time tuh hujan..haih~~ Syukur kitorang selamat.Selain daripada tuh..bulan ni jugak saya shopping macam nak gila..ishh...ishh...ishh...harap-harap tahun ni saya buang laa perangai yang x senonoh ni....hehe


 Sempat jugak kitorang posing kan...haha


Haa..berkenaan dengan Chicken injured tuh..sebenarnya die telah mengalami patah tangan yang teruk...Mase accident tuh die tercampak dan telah terinjuredkan tangan dia yang comel tuh...Mase baru accident tuh tak perasan lagi,tapi bila tengok dia jalan macam hinjut-hinjut baru perasan...Baru tuh cuak jugak takut Chicken mati..Esoknya,terus anta Chicken pegi Animal Medical Centre buat check up..Last-last lepas x ray doktor kata dia patah tangan...tak pasal-pasal kena bandage..nasib baik tak kena simen tangan macam orang..haha


Inilah dia x ray Chicken....

Raya Haji tahun ni agak bermakna jugak laa eventhough mak dan abah ada di Mekah.Tak dapat nak beraya dengan diorang tahun ni.Tapi best sebab saya dan Mr Kudud dapat beraya di kampung,Gopeng,Perak.Ada lemang,daging korban..semua makanan nampak best time tuh.Dah 2 tahun saya beraya kat tempat kerja so bila dapat opportunity macam ni memag tak dapat dilepaskan!!


DECEMBER

Kenduri kawin saya dah semakin dekat...haha..kelam kabut kau!!Mase ni busy order kad kawin,fitting baju...dan macam-macam lagi..Tapi misi jalan-jalan tetap diteruskan..haha..Bulan ni kitorang sempat pegi KL Motorshow je..hehe...Yang paling best hujung bulan sebab kenduri kawin saya!! Semua saudara-mara saya datang..Yang dari Singapore pon ade jugak.yeay!! Walaupon hujan lebat petang tuh tapi majlis tetap berjalan dengan lancar..hehe

Kad kawin saya yang dibuat tersangat last minit...agagagaga...Dah laa last minit..nak yang bajet pulak tuh...hehe


Mase ni tengah fitting baju..tapi dua-dua x muat ataupon longgar sangat..hahaha..semua kena alter balik.Thanks sesangat kat abg Mie pasal bersungguh-sungguh nak wat kitorang nampak ensem dan cantik...hehe


Korang rase mane satu awek yang Mr Kudud pilih..Yang kanan ke yang kiri??


Setelah ber penat lelah sebulan buat peparation,akhirnya selesai sudah kerja kawen saya...hehe


Selesai saje kenduri..esoknya abah ajak kitorang makan kat luar...best sangat sebab makan ramai-ramai..haha.Makan siakap stim,kangkung belacan,sotong goreng tepung,pulut mangga,butter prawn...ishhh....so many to list down everything..


Then...on 29th,kitorang pegi karaoke kt Summit ngan kawan-kawan rapat saya...ala-ala celebrate New Year laa kononnya tuh.Tapi hari tu suara saya tak sedap sangat laa...Tak puas hati ngan performance so next time kita karaoke lagi ok??

And last but not least.................


Ini antara wedding gift saya yang paling best....burung Budgie @ Parakeet dalam bahasa komersil die..hehe..comel gila...hadiah dari Ehsan & Elly..Thanks korang!!! Nama dia Chombee..hehe...so anak mami tau!!Sekarang dah tumbuh bulu...nanti saya update picture baru Chombee ok?

Hopefully tahun 2011 menjanjikan life yang lagi best untuk saya!! yay!!

6 comments:

_iezrah! said...

sian kat chicken.. paling syok die kne xray... ^_^
sy ngn ibu sy bce gelak2 sbb tgk chicken yg comel tuh.. :)

Liza Razak said...

sekarang die dah sihat dah...dah boleh lari laju2 dalam rumah..hehe

~..UdadyaNNa..~ said...

nice entry!!~~

pape pon awk sgt cantik bile bertudung..(^_^)

Liza Razak said...

@cik priness : tengkiuu..tu laa..selesa sangat bile pakai tudung ni

EyanaNoorAzlan said...

WAHHHHH...BEST SGT2,,,excited jerr sy membaca...

Liza Razak said...

@eyana noor azlan : wahhh...tengkiuu2 terharu bile ade org sudi baca :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...