Nov 24, 2011

The Sleeping Cat #Cooter

I love cats because i love my home and after a while they become its invisible soul.
Jean Cocteau



Lately Cooter suka tido.Maybe sebab dia baru lepas diberi suntikan vaksin Isnin lepas.Demam dan kurang aktif.Yang peliknya selera makan ada je..hehe.Mengade kan.Sekarang ni hobi saya curi-curi snap gambar Cooter tido,lepas tu upload kat Instagram.Saje buat collection.Macam-macam gaya ada.Memang sangat tak senonoh gaya tido Cooter ni.


Tiap-tiap hari Cooter akan tido dengan saya dan Mr Kudud.Tapi kadang-kadang siang hari pon dia akan tido atas katil.Tak pon atas sofa.Kucing parents saya pon macam tuh jugak.Agaknya memang semua kucing macam tu kot.









Saya dah 4 bulan lebih jaga Cooter ni.Berat dah naik 3 kg lebih.Dulu masa mula-mula jaga, Cooter sangat kurus.Sekarang dah gemok dan manja.Kalau tak percaya betapa kurusnya Cooter dulu,sila lihat gambar di bawah..hehe


Seronok sebenarnya jaga kucing ni.Sekarang ni saya suka sangat baca forum tentang penjagaan kucing yang betul.Banyak info yang saya boleh belajar especially tentang pemakanan kucing. 
Nanti saya akan share bagaimana saya jaga Cooter ok?

# Picture From PypyLamb's Instagram

From Puchong With Love,
LIZA RAZAK



8 comments:

Unknown said...

singgah blog retis jap...hehe
sumpah comel kucing tu...atok minat natang ni...serius mmg sgt minat.
simple blog ni...lawa2

Jahirah said...

berbeza sangat pic masa dulu dengan sekarang...dah gemok dia.kucing yg manja memang suka menyempit dgn tuan dia..haha

fatin said...

mm.. peminat kucing rupanya..

hehee.. kucing betina oke lagi..
kalo jantan mmg agak 'tidak suka'..
sebab kat umah ni skrg rata-rata kucing jantan tgh sibuk buat boundary..baunya amat lah menyesakkan nafas..

ada tips mcm mana nak handle those cats tak? btw, those cats tiada tuan.. berkeliaran di kawasan kejiranan ni..

Unknown said...

awww comelnyaaa :'D mcm ni nak bela kucing jugak la. haha

Mek Onie said...

tudia aih cooter tidoq..hat kangkang tu,haha

CHU MAJORFLAVA said...

so cute!!salam dear.

cimöt said...

amboiiiii..sonoknya cat tu tidoq naaaa..

dear anies said...

nyenyak nyer tido

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...