Dec 3, 2013

Review : Fall 2013 Guerlain Ecrin 2 Couleurs in Two Gossip




" Guerlain has invented “ready-to-colour”, the perfect accessory for making the eyes a real fashion statement. This new fine and slender case slips easily into a handbag for use at any time. It opens vertically to reveal an elegant mirror… Inside: two eyeshadows, two textures, two colour accessories applied using its double-ended applicator to create amazing effects."
 [ Source : Guerlain.Com ]


Application :
 After a colour block look? She goes for monochrome, matte or sparkly in turn, applied in a single shade to the entire eyelid, drawing lightly away from the crease towards the arch of the eyebrow. The matte shade for an intense look. The sparkly shade for a brilliantly radiant look.

After an electric look? She plays with layers. The matte base is applied to the entire eyelid, drawing lightly away from the crease towards the arch of the eyebrow. The sparkling shade is layered on top for colour with a twist and eyes that pop.

After a rock chic look? She opts for shading. The matte shade is applied as a wash over the eyelid and the metallic shade used to fill in below the arch of the eyebrow for a bright, wide-eyed look.

[ Source : Guerlain.Com ]


Assalamualaikum & Hello.

Dah lama saya tak review pasal makeup kan? So harini saya nak review eyeshadow palette Guerlain yang agak baru jugak saya beli bulan lepas. Eye shadow palette ni merupakan koleksi terbaru untuk musim luruh 2013. Ada banyak warna yang cantik-cantik. Tapi saya berkenan sangat dengan 2 warna dari palette 04 Two Gossip ni. Kebelakangan ni, setiap kali saya makeup saya akan pakai eyeshadow Urban Decay Naked 2. Tapi lama-lama pakai rasa boring pulak asyik pakai eyeshadow earth tone ni. Sekali-sekala nak jugak tukar mood. Biasanya tiap-tiap minggu saya akan masuk dalam Sephora Paradigm Mall (nampak sangat tak ada kerja kan?) Saya suka survey koleksi makeup baru. Alih-alih berkenan pulak tengok eye shadow dari Guerlain ni. Casing dia warna gold,nampak classy sangat! Terus masuk dalam dalam wishlist makeup saya !! 

Bila dah terbeli beberapa minggu lepas tu...terus tak sabar nak cuba. As expected, jenama Guerlain ni memang tak mengecewakan. Dari packaging, sampailah ke tekstur eyeshadow itu sendiri bila pakai memang rasa mewah sangat. Ini kali pertama saya beli barangan makeup dari Guerlain. Sebelum ni saya memang kipas-susah-mati koleksi makeup Chanel, Benefit dan Laura Mercier. Nampak gayanya terpaksalah 2 jenama ni bermadu sebab saya sudah jatuh cinta dengan Guerlain


Berbalik kepada review, palette ni didatangkan dengan 2 warna Gold & Purple. Selalunya saya kurang gemar pakai warna purple ni. Tapi bila test kat Sephora, eh nampak cantik pulak! Jangan kata warna purple ni tak praktikal untuk daily wear yer..sebab kalau pandai blending memang sesuai dipakai waktu siang. Sama jugak dengan waktu malam..boleh dipelbagaikan teknik blending tu. Kat entry ni saya cuma letak contoh untuk makeup daily wear. Nampak natural jer..Bercerita tentang tekstur pulak...ya ampun...memang best sangat. Sangat soft tapi sangat tahan pada kelopak mata. Senang cerita, saya pernah je tak pakai eyeshadow base. Tahan lama walaupun kelopak mata saya jenis berminyak kalau cuaca panas. Warna gold tu memang ada glitter. Tapi bila pakai, glitter tu tak jatuh pada muka. Purple pulak jenis matte..boleh juga digunakan sebagai eyeliner.

Kalau dibawa untuk travel memang sesuai sangat sebab casing dia compact dan didatangkan dengan sarung velvet berwarna hitam untuk mengelakkan casing dari calar. Palette ni didatangkan dengan double-ended applicator tapi saya tak guna pun sebab tak puas pakai. Pendek sangat. Lebih senang pakai berus eyeshadow biasa. Apa yang tak best pasal eyeshadow ni? Rasanya selain dari double-ended applicator tu, tak ada kot! Sebagai first timer menggunakan jenama Guerlain ni..rasanya saya sudah jatuh cinta! Tapi part harga tu yang tak berapa best sikit. Tapi kalau investment untuk eyeshadow, rasanya tak salah kalau beli yang agak mahal sikit. Sebabnya bertahun-tahun baru nak habis kot!


Guerlain Ecrin Two Couleurs In Two Gossip (4g/0.14 OZ)
RM 129-RM139
(Sephora Paradigm Mall)


P/S : Sekarang ni saya tengah mengintai-ngintai koleksi makeup dari Nars dan Yves Saint Laurent pulak :)




Love,
LIZA RAZAK



FOLLOW ME

- Posted using BlogPress from Liza Pypylamb's iPad

10 comments:

skuterlady.blogspot.my said...

walaupun saya tak pandai make-up, tapi saya suka casing eye-shadow tu.... ^_^

Anonymous said...

bekas tu nampak ekslusif.

Unknown said...

Nice dear... im earthy person oso.. jrg nk try color2 lain but looking at ur review mcm teruja nk try...

ellynadyra said...

bekas dia cantik...kaler pun cun!

dear anies said...

bekas dia tu sekali tgk mcm hp ;-)

Liza Razak said...

@lady scooter : saya pun suka jugak :)

Liza Razak said...

@Rapunzel Cikilolo : a ah..sebab warna gold kan?

Liza Razak said...

@Ras Rasid : nanti cubalah sis..mesti cantik :)

Liza Razak said...

@elly nadyra : kan...saya pun suka :)

Liza Razak said...

@Khai♥Rin : anies : hehe..macam casing hp kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...