Aug 14, 2012

#H2OTwtUp & Iftar With Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

{ Kementerian Dalam Negeri + Jabatan Imigresen Malaysia Putrajaya . 10th August 2012 }


“ The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience, but where he stands at times of challenge and controversy.”
Martin Luther King Jr.



Saya amat terharu dan berbesar hati apabila dijemput oleh pihak Instajaya untuk menyertai mereka sebagai rakan media untuk #H20TwtUp Bersama Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein. #H20TwtUp ini merupakan majlis tertutup antara Datuk Seri bersama ahli-ahli H20TwtUp yang terpilih menerusi twitter. Walaupun saya hanya sebagai wakil media, tetapi tetap rasa teruja kerana dapat akhirnya dapat berjumpa dengan menteri favourite saya dari dulu lagi. Kami diminta hadir untuk 2 sesi iaitu sesi TwtUp dan Iftar. Sehari sebelum itu kami diberikan aturcara majlis beserta lokasi. Tetapi hanya lokasi TwtUp sahaja yang tidak diberitahu. Hanya ditulis "Lokasi Rahsia" Dalam kepala dah terfikir-fikir kat manalah tempat TwtUp tu nanti. Sampai sahaja di sana lebih kurang pukul 4.30 petang, kami diminta untuk mendaftar di hadapan bangunan Jabatan Imigresen Malaysia. Selepas itu kami dibawa ke lokasi rahsia dengan bas khas bersama dengan 25 orang ahli H2OTwtUp yang lain.

Kat mana lokasi rahsia tu? Rupa-rupanya kami dibawa ke Bangunan Kementerian Dalam Negeri...paling mendebarkan bila kami diminta menaiki lif. Sebenarnya lokasi TwtUp tu di Pejabat Datuk Seri! Terus nervous tiba-tiba...ye la kan...saya mana pernah masuk mana-mana pejabat menteri. Memang tak tahu nak react macam mana masa itu...hehe

Datuk Seri memang sangat friendly...beliau sendiri yang menjemput kami ke pejabat beliau. Segak dengan baju melayu berwarna pink..Siap pesan suruh buat macam rumah sendiri...hehe. Ada antara ahli #H2OTwtUp ini memang dah tak segan berbual dengan Datuk Seri. Sebab TwtUp jumaat lepas bukan kali pertama sebenarnya. Datuk Seri memang selalu menganjurkan TwtUp dengan rakan-rakan twitter beliau. Ahli #H20TwtUp ini terdiri daripada pelbagai bangsa dan peringkat umur. Memang 1 Malaysia ! Bagi saya, Datuk Seri ini sangat berkarisma,peramah , dan tak lokek dengan senyuman. Lagi satu...sporting habis!! Kejap-kejap buat lawak bila berbual dengan kami. Memang segala nervous saya sebelum itu hilang sama sekali. Isteri Datuk Seri, Yang Mulia Tengku Datin Seri Panglima Marsilla Tengku Abdullah pun hadir sama.Pelbagai isu dibincangkan oleh ahli-ahli #H2OTwtUp bersama dengan Datuk Seri.

Habis sahaja majlis #H2OTwtUp, kami ini berarak bersama-sama dengan Datuk Seri ke Jabatan Imigresen Malaysia untuk Majlis Iftar bersama dengan Kementerian Dalam Negeri. Memang seronok sangat sebab selain dari menghadiri TwtUp dan Iftar, saya juga dapat kawan baru dan pengalaman baru.

Terima kasih diucapkan kepada Instajaya Malaysia dan pihak Datuk Seri kerana menjemput saya menjadi rakan media untuk #H2OTwtUp dan Majlis Iftar bersama Datuk Seri Panglima Hishammuddin Tun Hussein.

P/S : Datuk Seri memang aktif bertwitter..korang boleh follow beliau di @HishammuddinH2O..Jangan takut-takut, boleh tweet terus dengan Datuk Seri yang sporting ni. Mana tau tweet korang direply atau diretweet...best kan??



Love,
LIZA RAZAK




32 comments:

Nai @ TPJ said...

Salam. Amboi cik adik... Best nye..! Happy for you. Enjoy your final week of Ramadhan with a blast! Love, TPJ.

Riena Haiqal said...

wah bertuahnya dapat berbuka puasa dengan Datuk Seri Panglima Hishammuddin Tun Hussein. masih hensem dan masih segak yer beliau.. kagum la dengan beliau.. (^_^)

norhidana said...

beruntungnyer... naper takde gambar liza ngn datuk seri?...

Izwa Kamaruddin said...

bestttt!!

Cik Puan iLa said...

wahh..untung la...nk jmpa jugak! ;(

salam aidilfitri.jumpa kt SB td.. ;)

Unknown said...

wah..best liza..dapat beriftar ngan menteri lagi.....dapat tgk gamba pun dah rasa best...apatah lagi kalau dapat pegi...

Dylla Abas said...

wahhh...bestnye!! bertuah la dapat buka puasa dgn Datuk Seri kan :)

Unknown said...

wow!! best ye kita pon suka menteri ni :)

Mama Gee said...

Gambar liza dgn dia takde? :)

ascil.punye.lah said...

bestnya kak liza! macam2 jemputan iftar dapat. rezeki ramadhan namanya.

Aida Jelita said...

nampak macam fiendly giler!! mesti syok

✿INA AINAA✿ said...

untungnyaaaaaaaa sis liza dpt beriftar sebegini.. Ya Allah.. ena turut tumpang gembira dan jeles also.. hehehe.. great darling

Lelaki said...

suka tgk isteri beliau..cantik..:)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

untungnya dapat buka puasa dengan orang besar2 :)

Anonymous said...

bertuahnyer badan ye!

Lisa said...

Wow! Awesome! And wife Dato' Seri cantiknyaaaaa :D

Liza Razak said...

@ Tak Pe Je ~ TPJ : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Riena Haiqal : samalah dengan saya :)

Liza Razak said...

@norhidana : saya jadi photographer je aritu :)

Liza Razak said...

@:: Mrs.Eady :: memang best !

Liza Razak said...

@Cik Ila : salam aidilfitri sis :)

Liza Razak said...

@ O'gosh : saya pun first time dapat pegi :)

Liza Razak said...

@Dylla Abas : Alhamdulillah...best sangat :)

Liza Razak said...

@Riri Yoorin : kan?? samalah kita!!

Liza Razak said...

@Mama Gee : tak de la sis...x sempat sbb saya jadi photographer aritu

Liza Razak said...

@ascil.punye.lah : Alhamdulillah :)

Liza Razak said...

@Aida Jelita : memang friendly gile :)

Liza Razak said...

@✿Lady Ainaa✿ : thank u sis

Liza Razak said...

@LelakiSemalam : memang cantik :)

Liza Razak said...

@Nurul Husna Mohd Hassan : Alhamdulillah...thank you

Liza Razak said...

@Kesuma Angsana : thank you sis

Liza Razak said...

@Lisa : kan?? memang cantik gile :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...