Sep 26, 2014

Apa Itu Philips Visapure?




{Sponsored Post}


Assalamualaikum & Hello.
Haritu saya ada update tentang event Philips Visapure kan? Tapi saya tak cerita details pasal Visapure ni. Entry kali ni saya ceritakan lebih detail dan cara menggunakan Visapure ni. Tak susah pun...Hanya perlu 1 minit sahaja setiap sesi, pagi dan malam. Ala..standard korang cuci muka tu...tapi dengan menggunakan Visapure untuk mencuci muka lagi terjamin kebersihannya! Kalau malas nak baca details pasal Visapure ni..korang just scroll bawah dan tengok short video yang saya buat petang semalam. Kat atas tu antara blogger kit dan door gift yang saya dapat. Terima kasih Philips Malaysia. Dapat Visapure pun dah cukup happy dah!!


Sebenarnya mencuci muka menggunakan tangan telah terbukti tidak begitu bersih dari sebarang kekotoran. Walaupun kita yakin kita telah cuci muka dengan bersih, tapi masih ada sisa kotoran yang melekat pada kulit. Sebab tu Philips Visapure ini dicipta khas untuk mencuci kulit mati, minyak, sisa mekap dan lain-lain kotoran. Philips Visapure ni telah terbukti mencuci muka 10 kali lebih berkesan daripada menggunakan tangan. Bila muka betul-betul bersih barulah krim muka ataupun moisturizer yang kita pakai tu meresap pada kulit.


Philips Visapure ni mempunyai 'Dual Motion Technology'. Apa itu 'Dual Motion Technology'?
 ‘Dual Motion’ Technology
Philips VisaPure is a result of Philips’ researchers and technical experts to turn on your skin’s
full potential and unveil its true radiance, to give you a healthy-looking glow.
Tested in expert skincare laboratories, the Philips VisaPure features ‘Dual Motion’ technology
that has been shown to cleanse skin deeply and thoroughly, leaving skin up to 10 times cleaner
than hand cleansing. With ‘Dual Motion’ technology, the brush rotates and vibrates across skin to lift dirt and impurities trapped in skin as it works to clean skin. The vertical pulsating movement gently
breaks up surface impurities including dirt, dead skin cells and make-up residue, while the
rotating movement sweeps the impurities away, leaving the skin more deeply cleansed. The
coordinated movement of the bristles also creates a comfortable massaging effect that improves
micro-circulation, which helps to bring out your skin’s natural radiance, and give you a glow that
radiates from within. An added benefit of the ‘Dual Motion’ technology is that it optimally prepares the skin for other skincare products and treatments women may use, enhancing absorption of their beneficialingredients, so your skin is optimally prepped for subsequent steps in your skincare routine!

Paling best ianya waterproof tau. Nak guna sambil shower pun boleh. jangan risau. Berus pada Visapure ni akan rotate dan vibrate untuk mencuci muka secara lembut. Sebenarnya bila berus tu berpusing, ianya akan bertindak memecahkan permukaan yang kotor, kemudian menolak keluar sisa kotoran yang dipecahkan.


Set yang saya dapat ni..ada 2 jenis berus (Peach Edition) Satu untuk normal skin dan satu lagi untuk sensitive skin (warna pink). Berus untuk scrub pun ada jugak, tapi kena beli berasingan dan hanya pakai seminggu sekali sahaja. Berus normal (gambar atas) ni memang lembut untuk kulit. Bila pakai rasa muka macam diurut pulak. Disarankan berus Visapure ni ditukar setiap 3 bulan yer.

Lagi satu saya nak beritahu, kalau untuk mencuci muka biasa..senang sahaja. Cuma sapukan pencuci pada muka, letakkan sedikit air kemudian terus boleh guna Visapure ni! Visapure ni ada timer. Ia akan berhenti sekejap setiap 20 saat. Bila terhenti sekejap tu, kita tukar pulak tempat contohnya mula-mula kita cuci kat pipi sebelah kanan, bila terhenti sekejap tu, tukar pulak ke pipi sebelah kiri. Dan begitulah seterusnya sampailah kita cuci seluruh muka. Cuma kalau kita pakai heavy makeup, kena cuci 2 kali. Mula-mula wipe dan cuci dulu guna makeup remover. Kemudian barulah pakai pencuci muka menggunakan Visapure ni.

Visapure ni ada 2 speed. Satu untuk 'gentle cleansing' dan satu lagi untuk 'Deep Cleansing'. Beza cuma kelajuan berus itu sahaja. Kalau rasa muka agak kotor dan berminyak..gunalah speed yang lebih laju. Kalau yang Blue Edition hanya ada 1 speed mode sahaja.

Kenapalah Visapure ni awesome sangat..nak charge pun sangat mudah! Charge selama 6 jam ataupun sehingga full..kemudian boleh pakai sehingga 2 minggu (dengan pengggunaan selamat 1 minit setiap hari). Wireless pulak tu...kalau nak cuci muka kat dapur pun boleh!

Kat mana nak beli? Buat masa ni korang boleh dapatkan di AEON ataupun Harvey Norman yang terpilih. Aksesori pun ada dijual berasingan.

HARGA PHILIPS VISAPURE :
Peach Edition - 2 Speed Settings With 1 Normal Skin Brush Head And 1 Sensitive Skin Brush Head (Model SC5275) :
RM 799

Blue Edition - 1 Speed Setting And 1 Normal Skin Brush Head (Model SC5265) :
RM 699

HARGA BRUSH HEAD :
For Normal Skin Replacement Brush Head (Model SC5990) :
RM 59

For Sensitive Skin Replacement Brush Head (Model SC5991)
RM 65

 For Exfoliating Skin Replacement Brush Head (Model SC5992)
RM 69





Love,
LIZA RAZAK





FOLLOW ME 
INSTAGRAM | KEEK | FACEBOOK | TWITTER | LOOKBOOK
 

4 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

menarikkkkkk sgt:)

norhidana said...

zmn skrg nih cuci muke pun pakai mesin, wahhhh.... tp harga dia tu menangis hehehe

suwara entertainment said...

wahhhhh...seriously best sgt!!! xyah susah2 g wat facial lagi kan..hehe

Mek Onie said...

agak mahal jugakkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...