Sep 15, 2014

Lookpost : Sac à Dos Day




“Simplicity is the keynote of all true elegance.”
  Coco Chanel





WHAT I WORE
Melur Super Wide Shawl in Pink Belacan, MELUR & ORKED
Grey Tops, COTTON ON
Beaded Long Necklace, DIVA
Bangles, DIVA
Tapered Pants, COTTON ON
Le Pliage Sac à Dos Femme, LONGCHAMP
Sneakers, FRED PERRY


Assalamualaikum & Hello.

Berjumpa lagi kita di segmen Look Post bersama Liza Razak. Ewahh...macam Wanita Hari Ini pulak! Dah lama beno saya tak update gambar OOTD yer dak? Menjak-menjak dah umur 30 dan makin kertu ni, fesyen pun dah berubah sikit kan. Lately saya suka pakai simple je. Tops & pants...malas nak pakai blazer ke spesis ikan jaket ker dan yang sewaktu dengannya. Leceh dan malas nak iron! Tapi sneakers masih tak tinggal tau. Sebab selesa! Saya kan minah rock. Harus ler pakai rugged.

Baru-baru ni saya shopping handbag. Eh bukan....bagpack sebenarnya. Alaa..sama laa tu! Saya kan gila bag. Kalau boleh tiap-tiap bulan nak shopping handbag seperti shopping barang dapur di Mydin Subang Jaya. Kali ni bukan tipikal satchel bag yang saya selalu pakai tu. Tukar pulok..Saya beli khas untuk travelling dan tahan lasak. Haritu masa tengah usha gambar-gambar OOTD kat Lookbook.nu, nampak satu minah orang putih ni pakai. Eh nampak cool sangat. Terus bukak insta personal shopper saya yang biasa tu. Alohhh...warna yang saya nak tu tak ada pulak. Tinggal warna mustard ni je. Dalam hati nak ajak Mr Kudud tengok kat Longchamp The Gardens je. Tapi harga retail di situ  harusler mahal dari harga personal shopper kan. Convert euro ke ringgit...pastu dengan tax Malaysia lagi. Uishh mahal! Ok...pejamkan mata..terus order!

Apa yang saya suka pasal Longchamp Le Pliage Sac à Dos Femme ni? Haruslah pakai dia ringan dan boleh dilipat-lipat. Yang penting travel-friendly. Nampak je kecik tu, tapi boleh sumbat macam-macam! Senang cerita barang yang saya sumbat dalam LV Speedy 35 saya yang besar gedabak macam tong tu, saya boleh sumbat dalam bagpack ni! Lagi satu, kalau kotor, senang je nak cuci. Sebab tu saya tak kisah beli warna kuning uollss..

Saya cakap kat Mr Kudud Longchamp ni last handbag saya beli untuk tahun ni (dengan nada yang bersungguh-sungguh) Sedih wehh..kata-kataku hanya dibalas dengan senyuman sinis sahaja. Nampak sangat tak percaya. Ye laa...FINE!




Love,
LIZA RAZAK





FOLLOW ME 
INSTAGRAM | KEEK | FACEBOOK | TWITTER | LOOKBOOK

- Posted using BlogPress from Liza Pypylamb's iPad
Location:Jalan Indah 2,Seri Kembangan,Malaysia

5 comments:

ilot said...

liza, selalu shopping katne? kite selalu beli kat ebay, tax dia mmg mahal tak hengat! tp suka punye pasal..heheh

Unknown said...

dah lama sy x beli bag baru huhu

dear anies said...

cantik kaler tuu

Raz said...

baru taw Longchamp ade beg jenis gitu.. ingat ade jenis tote je! LOL *BUTA FESYEN*

Scha Nazri said...

Sekarang ni pun scha tengah survey backpack! tergodaa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...