Sep 24, 2014

[MAKEUP REVIEW] Shu Uemura Eyelash Curler




{ Makeup Review By Liza Razak . Personal Review }


Assalamualaikum & Hello.

Saya dah lama cari eyelash curler yang baru untuk menggantikan eyelash curler saya yang dah usang tu. Punyalah google merata cari yang mana bagus dengan harga yang berpatutan. Akhirnya jumpa yang berkenan di hati. Saya baca banyak review yang tip top pasal Shu Uemura Eyelash Curler ni. Saya beli bulan lepas kat Shu Uemura Mid Valley Megamall. Sekarang baru ada masa nak review...hehe.

Sebelum saya review...mari kita baca apa kata Shu Uemura pasal eyelash curler ni. Betul ke tak?

FEATURES :
" The award winning Shu Uemura eyelash curler is adored by makeup artists and celebrities worldwide. The curler's high performance and innovative design create a natural, beautiful curl with ease. The uniquely curved design allows it to fit various eye shapes and prevents it from pinching the skin. The shape of the silicone pad gives an elongated sweeping curl instead of the harsh crimped look. The durable hinge at the centre of the curler regulates the amount of pressure applied to the lashes which ensures the utmost safety. "


Sepanjang sebulan saya menggunakan eyelash curler ni...memang tak pernah mengecewakan. Apa yang bagus mengenai eyelash curler ni, ianya sesuai untuk kebanyakkan bentuk mata. Contohnya saya, bulu mata sebelah mata kiri ni tak sama dengan sebelah kanan. Kalau salah pakai memang boleh terkepit kulit kelopak mata. Sakit woo!! Bentuk curve curler ni memang sangat sesuai untuk mata saya. Lepas tu...memang senang dipakai...sekali kepit, dah lentik bulu mata! Saiz pula tak besar sangat dan tak kecik sangat. Just nice untuk jari besar dan panjang macam saya...hehe


Setiap kotak eyelash curler ini didatangkan dengan eyelash curler dan 1 silicone pad (spare/replacement). Persoalan...berapa lama silicone pad ni perlu ditukar? Ok..meh nak cerita..Eyelash curler ni akan perform dengan baik sehingga 2 silicone pad tu 'wear down' maksudnya sampai dah tak boleh pakai. Kalau digunakan setiap hari, 1 silicone pad ini akan bertahan sehingga 3 bulan. Kalau macam saya ni seminggu sekali baru nak pakai, memang tahan lama laa kan..hehe


Di sebelah belakang kotak ni ada tutorial bagaimanan nak gunakan Shu Uemura Eyelash Curler ni. Nampak tak? Ini dia cara betul menggunakan eyelash curler ni.

CARA MENGGUNAKAN
1. Buka curler dan letakkan berdekatan dengan hujung bulu mata (dekat dengan kelopak mata)
2. Tekan perlahan-lahan bulu mata dan biarkan selama beberapa saat
3. Tarik curler perlahan-lahan secara 'outward' dan 'upward'
4. Ulang beberapa kali  sehingga mendapat hasil yang dingini

Ini saya direct translate daripada kotak curler ni. Sebenarnya tak payah ajar pun mesti korang dah pandai kan? Sama je cara pemakaian dengan brand yang lain. Cuma hasilnya akan berbeza-beza mengikut kualiti. material dan jenis curve. Kepada penggemar eyelash curler, Shu Uemura Eyelash Curler ni memang investment yang bagus untuk mendapatkan bulu mata dan lentik lagi menawan. Harga pun berpatutan. Hanya RM 65 sahaja.


So ini hasilnya!! Gambar memang out sikit pasal lighting kat rumah ntah hape-hape dan saya pakai ipad mini je untuk snap. Tapi korang boleh nampak kan hasilnya memang dabombbbbbb!! Saya pakai mascara untuk kedua-dua belah mata. Hanya mata sebelah kanan sahaja saya pakai eyelash curler. Memang jauh berbeza kan?


PRODUCT DETAILS :
SHU UEMURA EYELASH CURLER
MATERIAL : STEEL, SILICONE RUBBER
CONTENTS : ONE EYELASH CURLER WITH SILICONE RUBBER PAD + ONE REPLACEMENT PAD
MADE IN JAPAN
WHERE TO BUY : ALL SHU UEMURA COUNTERS
RM 65



Love,
LIZA RAZAK





FOLLOW ME 
INSTAGRAM | KEEK | FACEBOOK | TWITTER | LOOKBOOK

5 comments:

dear anies said...

Mesti lentik punya niii ;)

aswaleyla said...

i wish i can have 1 one day . hihi

fanacheksaat said...

Fana pun tengah mencari eyelash curler aru sebab yang lama tu macam dah longgar. Hahaha. Thank you kak liza sebab review pasal Shu Uemura ni, lepas ni fana kena beli satu la cemni.

AMIIZAA@Mieja said...

menarikkkkk eyelash curler baru tu:)

Unknown said...

lama xmain makeup2. T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...