Feb 17, 2012

Azam Tahun Baru

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience.
Paulo Coelho





Dah bulan Februari baru nak cerita pasal azam kan..haha.Biar la...janji ada azam..ye dak.Hidup tanpa azam ni serupa macam tak de tujuan hidup.Ok la berbalik kepada cerita azam saya ni...mari saya nak listkan azam saya untuk tahun n.Tak banyak pon sebenarnya..hehe:


1 : Disiplin

Saya ni sangat kurang berdisiplin.Buat ikut sempat je.Orang tua-tua kata hidup tak de aturan.Tidur ikut suka, bangun tido pon ikut suka.Mentang-mentang duduk kat rumah kan.Dah tak nak dah semua tuh.Nak jadi lebih rajin dan fokus pada bisnes dan rumah tangga

2 : Fokus pada Pypy Lamb Studio

Alhamdulillah...sambutan terhadap bisnes kecil-kecilan saya ni amat menggalakkan.Tahun ni saya nak lebih fokus update stok-stok baru setiap minggu dan join lebih banyak bazaar.Sekarang ni dalam proses cari material dan stok untuk custom made cotton shawl, long necklace dan maxi skirt.Pre-loved clothing saya masih jual lagi..Nantikan update terbaru dalam bulan depan ok? :)

3 : Kuruskan Badan

Tiap-tiap tahun pon azam ni mesti ada.Tapi selalunya tak jadi..makin gemuk ada laa...hehe.Tapi tahun ni Alhamdulillah saya dah bersungguh-sunguh berdiet sebab ramai yang cakap saya main berisi.Baju pon banyak yang tak muat.Setakat ni saya dah berjaya kurangkan berat badan setelah 3 minggu diet tanpa nasi.Sekarang ni berat saya 60kg dengan ketinggian 165 cm.Hopefully boleh turun sampai 54 kg.Insya Allah.

4 : Lens Baru & Kelas Fotografi

Semenjak dapat DSLR Canon 60D ni makin teruja nak beli lens.Setakat ni saya baru ada 2 jenis lens sahaja 18-200mm f/3.5-5.6 & 50mm f/1.8.Belum decide lagi nak tambah lens yang mane satu.Tak sabar nak simpan duit beli lens baru :) Selain tu saya nak join mana-mana kelas fotografi untuk tambahkan lagi skill

5 : Gitar LTD Untuk Mr Kudud

Gitar ni memang idaman Mr Kudud.Dulu dia pernah ada satu mase belum kawin dulu.Tapi sayangnya gitar tu dah dijual.So saya ingat birthday Mr Kudud tahun ni saya nak belikan gitar brand yang sama untuk.Mr Kudud.


Itu je azam saya untuk tahun ni.Tak mau banyak-banyak sangat..takut tak tercapai...hehe.



From Puchong With Love,
LIZA RAZAK

16 comments:

Mek Onie said...

kira tak terlambat lagi nak wishlist for azam tahun ni...hehe...... semoga tercapai azam tahun baru ini ye kak ;))

Unknown said...

tak mau tambah ahli baru ke kak yong?

| CIKZEK | said...

smoga dpt menunaikan azam bru :) hehehe

sisdee said...

smoga azam terus kuat ;) ai pun tgk proses kuruskan badan tapi tak buang nasi sbb very risky klu diet tk mkn nasi....hasilnya i naik bagai dipam2..tapi u kuat teruskan ;)

admire kat ur shawl tau..cantik jek kat u klu pakai..dah mmg u cantik pun ;)

Dayini said...

cantek nyee gambar besarr tuu , semadd ! sukee sangatt ! neway ,, harap2 dapat tunaikan azam baru akak nii . hehe ~

ascil.punye.lah said...

semoga berjaya tunaikan yeee=)

♥MAMASYAZA♥ said...

kuruskan badan tu azam akak jugak...hehehehe

~Sal Ismail~ said...

it's never too late~ ^^
bila listkan, lagi bermotivasi utk cuba capai azam~ best of luck ya~ =)

Liza Razak said...

@onie : terima kasih onie :)

Liza Razak said...

@salhah suhot : x de rezeki lagi la nik..teringin nak ada sorang dua..huhu

Liza Razak said...

@cik zack : terima kasih :)

Liza Razak said...

@sisdee : saya kena kurangkan nasi sbb saya ni jenis makan nasi banyak..itu pon x byk turun..tp slowly la kan

Liza Razak said...

@dayini : thank you sis :)

Liza Razak said...

@ascil.punye.lah: hopefully tertunai tahun ni..anyway thank u

Liza Razak said...

@mamasyaza : tu laa..tiap2 tahun ulang azam yg sama..hehe

Liza Razak said...

@sal ijou : betul tu..dapat tunaikan satu pon jadi la kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...