Feb 2, 2012

Memories Of a Children's Funfair

24th December 2012.Tapak Pesta Pulau Pinang, Sungai Nibong


"March on. Do not tarry. To go forward is to move toward perfection. March on, and fear not the thorns, or the sharp stones on life's path. "
Khalil Gibran



Entry ni dah sangat basi sebenarnya.Tapi nak jugak cerita.Ni semua salah 2 bulan lepas saya busy sampai tak sempat nak update blog.Sudahnya nak update, entry berterabur.Ikut mana yang sempat je..hehe.Janji update..ye dak??


Saya ada update cerita pasal entry saya holiday kat Penang bulan Disember lepas.Kalau nak baca sila godek-godek entry bulan January yer.Malam Krismas tu, saya dan family pergi ke Pesta Pulau Pinang.Dulu masa kecik-kecik bila cuti sekolah hujung tahun je..mesti happy pasal abah saya akan bawak kitorang jalan-jalan kat Pesta Penang ni.Dulu saya panggil Pesta Penang ni fun fair sebab nanti bila sampai sana je mesti nak main Buaian Pusing dan Roller Coaster.Abah dan mak saya pulak mesti shopping karpet walaupon dah ada berpuluh karpet kat rumah..hehe.


Tapi itu dulu.Zaman saya kecik-kecik dulu.Dah lama gile tak pernah pergi Pesta Penang ni.Bila datang balik bila umur dah 27 tahun, feeling dia dah tak sama macam dulu.Dulu excited bukan main...sekarang rasa macam baik pergi Uptown je..bezanya cuma Pesta ni lebih luas dan ada fun fair.Tapi feeling tu dapat diselamatkan pasal saya pergi dengan family...still happening !!


Apa yang dapat saya perhatikan, Pesta Penang ni dah jauh berubah dari zaman saya kecik-kecik dulu.Dulu parking kereta luas.Sekarang dah kena parking tepi jalan.Punya lah jam dan susah gila nak cari parking.Saya rasa dulu lagi meriah dengan pavillion dari Indonesia, Thailand, dan Pakistan.Sekarang ada jugak cuma barang dijual dah tak banyak.Tak puas nak bershopping.Sudahnya saya tak beli apa-apa pon haritu.Cuma beli makanan dan minuman.Tapi yang uniknya Pesta Penang ni..kebanyakkan orang ke sana mesti nak shopping karpet.Maybe karpet kat sana murah kot..hehe


Sesiapa yang tinggal sebelah utara masa zaman saya dulu memang tak logik la kalau tak pernah pergi Pesta Penang ni kan.Dulu tak banyak entertaiment macam sekarang.Pantang ada fun fair mesti nak pergi punya..hehe.Sapa kat sini tak pernah pergi Pesta Penang, sila angkat tangan !!  \o/



From Puchong With Love,
LIZA RAZAK


40 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

pandai la awk snap pic! cantik sgt.

Unknown said...

SAYA! *angkat tangan...

sedih kan...

TS said...

hurmm..bestnye zaman budak2 kan sis.. :)

KaK LimAh Si SupiR said...

xpenah pegi..so, kaklimah angkt tgn :P

Asyik Izas said...

pesta penang dlu dan skrg mmg byk beza dah...:)

Akak Kembang said...

masa kecik2 kak alin x penah p fun fair pun sb abah marah..hehehehe..sebenarnya kedekut nak kuar duit..hehehe

say to easy=) said...

alamak,tgk pesta pulau pinang rindu family la T_T

Yaya Azura said...

Pesta negeri nie mmg best..kt trg masa akak kecik ada pesta pantai.. tp sekarang dh xbest..terliur tngok kacang tanah rebus..almost my fevret!

Dtg dr blog najihah..

Eyeme said...

mcm best je pesta tuh..hihi..kt p.p, prnh g bridge tu je...lama sgt dah x pegi sana :D

ZULHILMI TEMPOYAK said...

fuhhhh...stail sgt...huhu

Unknown said...

kenangan tu...

maszull said...

assalamualaikum...wah bestnya jejalankan n jom lah jejalan ke blog mama yer...:)

dear anies said...

dah berkurun x g pesta pulau pinang..

cantik!

~Sal Ismail~ said...

bestnya berpesta2~ ^^
jarang g pesta..tp kalo dpt g sekali sekala sonok gak jalan2..=)

cik mot said...

thx sbb follow mot.. mot org tepeng.. :) hehehe.. bestnyer g pesta penang

Anonymous said...

First time singgah sini, nice blog. Suke style awak..

And yeah \o/

laskar pelangi said...

ngeee~ bestnyeee! gambar pun cun melecun:)

Etong said...

serious etong belum pernah lagi pergi funfair seumur hidup ini :(

Zura Tahir said...

Kekacang rebus tue sedap tue....

Unknown said...

funfair!!!! yaay!!
suke gule-gule kapas...banyak jual kat funfair...

Liza Razak said...

@paani : ni husband saya yg snap..saya tukang posing je..hehe

Liza Razak said...

@o'gosh : lor..x penah pegi ke? x pe next time boleh pegi kan

Liza Razak said...

@ieyla : a ah..bila teringat blk rasa cam sedih la pulak

Liza Razak said...

@kak limah si supir : ya..betul tuh !!

Liza Razak said...

@nikisa izas : betul tu..rasenye dulu lg happening kot

Liza Razak said...

@alin marlini : ye ke? tp bila dah besar, boleh pegi sendiri pulak kan

Liza Razak said...

@say to easy : x pe..nanti cuti boleh balik rumah family :)

Liza Razak said...

@yaya azura : kacang rebus mmg favourite saya jugak..skrg susah nak jumpa dah :)

Liza Razak said...

@eyeme : nanti kalau ade time try pegi lagi..penang best gile

Liza Razak said...

@zulhilmi tempoyak : ape yg stail tu? :)

Liza Razak said...

@santri T.P.I.N.I : kan...kenangan mase kecik2

Liza Razak said...

@maszull : saya akan jenguk ke blog mama yer :)

Liza Razak said...

@khairin anies : thank you :)

Liza Razak said...

@sal ijou : sekali sekale yg buat seronok tu

Liza Razak said...

@cik mot : senegeri la kite nampaknye

Liza Razak said...

@a'ishah kamaludin : Thank you :)

Liza Razak said...

@laskar pelangi : thank you :)

Liza Razak said...

@etong : kalau ade peluang, boleh pegi nanti :)

Liza Razak said...

@zura : kan..saya pon suka

Liza Razak said...

@cik aletheea : betul tuh...gula2 kapas kat fun fair paling sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...