Feb 20, 2012

Bawak Cooter Jalan-Jalan

" The wise are wise only because they love. The fool are fools only because they think they can understand love. "
Paulo Coelho


Membawa Cooter berjalan-jalan merupakan salah satu aktiviti harian saya dan Mr Kudud sekarang.Kesian sebab asyik mengiau nak keluar rumah.Mula-mula takut jugak nak bawa keluar sebab Cooter ni penakut sikit dengan strangers.Sudahnya saya beli harness untuk kucing kat Pets More.Beli pon selepas baca kat forum Petfinder.My.Bila guna harness ni, senang nak jaga dia bila keluar dari rumah.Rumah saya ni apartment, so bila guna harness ni boleh elakkan die dari masuk rumah orang .


Selalunya Mr Kudud yang akan bawa Cooter jalan-jalan.Selalunya kat koridor depan rumah je.Cooter tak berani nak jalan jauh-jauh.Tengok strangers sikit nak lari...hehe


Mula-mula pakai harness ni, Cooter tak suka sebenarnya..alih-alih dia buat main je tali tuh.Tapi hari-hari saya train dia pakai harness.Lama-lama dia dah biasa dan selesa.Siap tiap-tiap hari ajak Mr Kudud keluar rumah.Saiko gila sampai tunggu depan pintu siap-siap..hehe


Harness yang saya beli ni safety sikit berbanding jenis leash yang sangkut kat collar kucing.Harness ni akan support abdomen atas kucing...dan mudah untuk kita control.


From Puchong With Love,
LIZA RAZAK


10 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

ad gak iras2 my sis car. tp dye xjln sgt ke luar.. huhu

|| NaFiRaa || said...

alahaiii..comelnye lah.. walaupon kucing mesia, tetap cantek dan gebus bila di jaga dengan penuh kasih sayangkan..

saya pon minat kucing dari kecik lagi.. tapi sekarang nih x berani nak bela kucing.. takut kucing tuh kekurangan kasih sayang..kesian plak dia.. tumpang bermanja ngan kucing jiran jek laaa...:)

eton said...

comelnya bawak kucing jalan2.. org pun ade kucing gak mcm tu tp syg dia dah mati sbb ade org langgar dia.. sedih sgt dah x ade kucing... :(

Nana Hussin said...

agak kesian pulak pakaikan die benda alah tu .. tapi klau untuk safety cat tu memang bagus sangat la ..

Liza Razak said...

@zulhilmi tempoyak : ye ke? kucing saya ngengade nak jalan2 keluar.tp x jauh mane pon dia berjalan

Liza Razak said...

@nafiraa : saya lagi suka kucing kampung.manja & independent.lebih baik kita kutip kucing jalanan dr beli kucing sampai beribu2

Liza Razak said...

@eton : la..ciannyer.nanti bela la kucing baru

Liza Razak said...

@nan hussin : mula2 nak lepaskan macam tu je.tp takut die masuk rumah jiran pulak

~Beb~ said...

Liza, comel la cooter ni. Nampak bersihhhh je bulu. Btw colar die tuh ade loceng. Bsing x? Sy pnya bsing sgt la.. Takot tuan badan x selesa.. Cabut kan loceng. Tp ble tgk Cooter pakai mcm comellls

Liza Razak said...

@fabulous me : actually x berapa bising.maybe saya dah biasa kot.cooter ni letak apa collar pon dia ok..3-4 bulan sekali mesti tukar baru...sbb mummy dia yg ngade2 nk tukar.pantang nampak yg lagi cantik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...