Sep 5, 2013

Raya OOTD #3 Pearl Vintage


“Simplicity is the ultimate sophistication.”
Leonardo da Vinci





 WHAT I WORE

Wide Glitter Shawl, H&M
Jo Maxi Dress, Suri Sara ( Fashion Valet )
Pearl Necklace, Forever 21
Faux Snake Skin Oversized Clutch, Sportsgirl 
Strappy Mid Heel Sandals, Victoria Delef ( Zalora )


1. Pearl necklace ini saya beli murah kat Forever 21, Midvalley Megamall. Harga RM 10 jer. Rasa nak beli 2-3 pun ada sebab murah. Tapi macam membazir pulak kan. Lately saya suka betul mix and match dress ataupun baju dengan pearl necklace. Nampak klasik dan elegan. Barulah boleh feeling-feeling Audrey Hepburn gitu..hehe

 2. Kasut pulak saya beli kat Zalora ( http://www.zalora.com.my ) Kebetulan memang tengah cari kasut untuk pakai pergi wedding. Godek-godek dalam Zalora terjumpa heels Victoria Delef ni. Cantik tu satu hal...harga pulak terkurang dari bajet saya. RM 59...murah ke tak murah tu? Lantas tangan yang gatal ni...tambah order lagi satu pasang kasut warna pink tapi brand lain. Haa...tak pasal-pasal terbeli 2 pasang! Itupun Mr Kudud hasut beli dan dia yang bayar..hehe. Yang penting heels ni teramat selesa sebab tumit dia tak tinggi. Nak berlari pun boleh !
 

3. Sekarang saya tergila-gila maxi dress kat Suri Sara ni...Design semuanya cantik-cantik sampai rasa nak beli semua design tanpa segan silu. Tapi apakan daya..duit ada ciput je...ye tak? Dress ni saya beli kat Fashion Valet ( http://fashionvalet.com ) Harga RM 89. Jangan tak percaya dress polka dot ni ada sampai size UK 14..Ada 5 warna untuk dipilih. Saya dah tentunya pilih warna hitam sebab senang nak matching dengan pearl necklace & heels baru saya. Rasa nak pakai hari-hari je sebab material maxi dress ni tak panas dan selesa dipakai siang dan malam

4. Clutch ni saya tak beli yer. Hadiah dari bestfriend saya, Yoshie Natalia. Dia beli kat butik Sportgirls Gold Coast, Australia 2 tahun lepas. Dia ni memang tau taste saya kalau beli clutch..saya suka clutch yang besar. Lagi besar..lagi bagus..hehe.


p/s : Korang mesti pelik kan entry OOTD saya kali ni saya cerita detail pasal outfit saya. Dari mana beli dan harga. Bukan niat nak menunjuk-nunjuk ya...sebab selalu ada kawan-kawan yang tanya. So saya cerita siap-siap...mana tau kalau berkenan bolehlah beli. Boleh kita geng matchy-matchy :)




Love,
LIZA RAZAK





FOLLOW ME :

- Posted using BlogPress from Liza Pypylamb's iPad

19 comments:

dear anies said...

cantik la kasut tu...kena jg dgn taste sy

Zyana said...

betul-betul! details tu yang best! ble tau mana yg murah hehehe

HeNRieTTa JoSe said...

xpe...rietta pown suka ada details...senang sket nk tahu...terus terang, rietta bukan jenis yg pndai berfesyen...kdg kdg tgk org pkai chantek, teringin nak bli, tpi xtaw namanya, kat mna asda jual...harganya berapa...jadi details tu sangat membantu rietta...

Unknown said...

awak pakai apa pon chantekkk hihi

Siti Hajar said...

cantik! suka sangat padanan pearl tu. seriously, look elegant :)

زليخا said...

kain polkadot hitam putih cantikla.iqa suka

Hani Othman said...

cantik laaarrr... inspiration.. hoyeahhh

randomlyally said...

wah..very detail. mcm ni bagus sebenarnya pd sy. Bukan utk menunjuk..sbb kalau ada yg minat bole bersedia dgn bajet masing2.. nice n gd job sis. mcm baca majalah fesyen pun ade.. :))

cha said...

yep bukan nak menunjuk kan nanti malas nak jawab orang beli kat mane berapa harga haha

btw cantik :)

Liza Razak said...

@Khai♥Rin : anies : yeay..samalah kita!!

Liza Razak said...

@yana : betul tu..hopefully boleh dijadikan panduan shopping :)

Liza Razak said...

@HeNRieTTa JoSe : happynya dapat good feedback :)

Liza Razak said...

@EZAN IDMA : aww...thank you sis :)

Liza Razak said...

@Schajar McFlurry : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Hani Othman : thank you sis :)

Liza Razak said...

@ctfand : hehe..thank you sis :)

Liza Razak said...

@cha : thank you sis :)

Liza Razak said...

@mujahidah maisarah : saya pun suka jugak :)

Unknown said...

Gosh Liza, you look smashing in Jo! Can we share it with our fans?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...