Sep 2, 2013

Saya Di Dalam Utusan Malaysia 31/08 - Blogger Pilihan.COM



Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Alhamdulillah..Sabtu lepas antara tarikh yang akan diingati oleh saya dan Mr Kudud. Rasanya setelah hampir 3 tahun saya menjadi blogger, ini antara pencapaian terbaik untuk blog A Delusional Thinking Of Liza Razak. 2 minggu lepas, terkejut saya bila dapat message dari Lyn, wartawan Utusan Malaysia untuk interview saya dalam segmen Blogger Pilihan Citra Orang Muda. Ingatkan kawan-kawan nak prank saya...rupa-rupanya betul bila keesokan harinya dia call untuk set tempat dan masa untuk interview. Bila dah berbincang akhirnya kami decide untuk interview di rumah saya, hari Rabu 21 Ogos 2013.

Bayangkan betapa nervous nya saya bila kena interview hari Rabu tu. Al - maklumlah mana pernah kena interview dengan wartawan sebelum ni. Nasib baik Mr Kudud ada di rumah untuk support saya haritu. Kurang sikit nervous saya. Lepas interview, kena photoshoot pulak. Yang ni paling kekok..masa tu kami photoshoot kat tepi swimming pool apartment saya..hari tu memang panas dan berangin. Nyesal pulak pakai maxi skirt time tu...hehe. Habis maxi skirt saya ditiup angin...hehe. Part nak posing lagilah kelakar...kekok habis. Nasib baik photographer tolong arahkan saya macam mana nak posing. Itupun masih kekok sebab saya malu sangat masa tu. Tapi kalau posing untuk entry biasa saya, Look Of The Day tu tak malu pulak. Ye la...yang tu posing depan Mr Kudud je...tak adalah malu. Ini dengan orang yang baru saya kenal..lelaki pulak..memang saya malu...hehe. Letih sebenarnya photoshoot ni...apatah lagi bila kena posing dengan kucing dan burung kami, Cooter dan Chombee. Lama jugak nak dapat gambar yang cantik..sebab 2 ekor ni memang buas..nak pulak si Chombee (burung) tu...asyik terbang je...hehe. Kesian kucing kami yang seekor lagi tak ada dalam gambar sebab masa tu dia masuk dalam wad klinik vet sebab demam teruk. Kalau tak..famous kau Cici!!

Pagi Sabtu lepas, jenuhlah kami laki bini cari surat khabar Utusan Malaysia sebab kata Lyn segmen saya tu akan keluar 31 Ogos. Nak dijadikan cerita, semua surat khabar Utusan Malaysia area rumah saya sold out pulak haritu...terpaksalah kami cari di luar kawasan semata-mata nak cari Utusan Malaysia ni. Alhamdulillah nasib baik jumpa kat 7 Eleven. Geram punya pasal sebab susah sangat nak cari, saya beli 2 terus !! haha..

Bila nak cari segmen Blogger Pilihan tu..kami laki bini berebut-rebut pulak nak tengok...yang Mr Kudud pun sibuk nak tengok muka dia. eh..kemain lagi dia yang terlebih excited. Bila jumpa segmen tu...saya nak tergelak pun ada sebab amboi kemain gemuk betul saya dalam tu..kelakar pun ada bila tengok..hehe. Petang tu kami ke open house rumah cousin Mr Kudud di Shah Alam..Habis saya jadi bahan dengan sepupu-sepupu Mr Kudud...kena panggil selebriti la..artis la...mintak autograph la...jahat tul korang ni!!

Anyway terima kasih kepada Lyn dan Utusan Malaysia kerana bagi peluang kepada blogger picisan macam saya ni. Merasa jugak saya pengalaman kena interview dan photoshoot dengan wartawan Utusan Malaysia...hehe..Mana tahu lepas ni giliran korang pulak kan?



Love,
LIZA RAZAK




FOLLOW ME :


- Posted using BlogPress from Liza Pypylamb's iPad

52 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Wah!. Tahniah Liza. :)

dear anies said...

amboiiiii glamer la mak ngah kite pas ni.... tahniah3

nurdani said...

cantik kak Liza dalam akhbar. tahniah2

~Fara~ said...

tahniah liza.. <3

ANIM said...

tahniah liza..bertambah fofular lah u..

p/s rajin jengah tapi tak rajin drop komen...fasal2 solek tu tak reti nak komen, heee

Unknown said...

tahniah..yeayyy tumpang heppy gak..pasni jadi pemes la..hihi

Yana Yani said...

tahniah =)

Mell Mariann said...

tahniah... glemer dia.. hehe..

norhidana said...

congrats2... mana ada gumuk... pandai je tau... ala naper tak bgtau awal2 kalu tak boleh gk tayang kt adik2 akak ni membe blog akak...

tumpang seronok, pasni lg ramai lah pengikut liza kan..

Farah Waheda Wahid said...

wah tahniah yer, saya tumpang happy untuk awak... ^_^ semoga terus maju jaya dalam dunia blogging dan terus berblogging secara sihat...

Unknown said...

hehe..akak, nak sign!!

randomlyally said...

tahniah, sis! happy for you.. :)

Story Nadya said...

Tahniah ^^

Unknown said...

waa congrats liza razak!

mamawana said...

Sukanyerrr

Tahniah Liza

Hanamiko Sakura said...

kalau saya tak layak kut. hehehe

زليخا said...

wah..org hebat neih

wawa syaida said...

Tahniah :)

Nina Mads said...

tahniah.. comel je gambar dalam paper tu :)

Asyik Izas said...

Tahniah liza..:)

ellynadyra said...

wah!
kalau saya nampak somebody yang saya kenal hatta tak pernah jumpa sekali pun kuar kat paper, i is bangga ok!
kelas ko liza!

E'in said...

wah wah wah... tahniah kak!!

HeNRieTTa JoSe said...

tahniah liza.....

Kamsiah yusoff said...

pas tgk utusan..cuba buka blog ni..hehe salam kenal & follow sini

Unknown said...

sis! bagila tips cmne nak bela burung tu, kwn2 n family ckp anne sesuai bela burung, sbb anne boleh ckp dgn diorng (indirecly diorg sarkastik sbb anne byk ckp) huuuuuu~

mahmud thalut said...

Suka baca ruangan 'bloggerpilihan' akhbar utusan. http://perjumpaanmeeting.blogspot.com/?m=1

Liza Razak said...

@Miss Mirror a.k.a Sam : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Khai♥Rin : anies : hehe..thank you sis :)

Liza Razak said...

@nurdani : thank you sis :)

Liza Razak said...

@~Fara~ : thank you sis :)

Liza Razak said...

@ANIM : thank you sis..terharu saya :)

Liza Razak said...

@Zee Suhaini : biasa2 je sis...x famous mana pun :)

Liza Razak said...

@y@N@^y@Ni : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Puan Mell : tak glamer pun sis...anyway thank u so much :)

Liza Razak said...

@norhidana miswan : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Farah Waheda Wahid : awww..thank you sis :)

Liza Razak said...

@husna zahidi : hahaha..akak bukannye retis pun.hehe

Liza Razak said...

@ctfand : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Nadya Dyana : thank you sis :)

Liza Razak said...

@EZAN IDMA : thank you sis :)

Liza Razak said...

@mamawana : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Hanamiko Sakura : sis pun layak jugak tau :)

Liza Razak said...

@mujahidah maisarah : biasa2 je sis :)

Liza Razak said...

@wawa syaida : thank you sis :)

Liza Razak said...

@Amanina Mads : hehehe..gemuk betul saya dalam tu :)

Liza Razak said...

@Asyik Izas : thank you sis :)

Liza Razak said...

@elly nadyra : wahhh..terharu saya..thank you so much sis :)

Liza Razak said...

@elly nadyra : thank you sis :)

Liza Razak said...

@HeNRieTTa JoSe : thank you sis :)

Liza Razak said...

@❤Kamsiah❤ : thank you much sis :)

Liza Razak said...

@Anne Rihann : sebenarnya setiap jenis burung berbeza cara penjagaan..sis kena tau jenis burung yang sis nak bela tu lepas tu baru boleh tau cara nak bagi makan dan penjagaan :)

Liza Razak said...

@mahmud thalut : saya pun baru je tau pasal kewujudan ruangan ni kat utusan malaysia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...