Apr 5, 2012

For Insomniacs Like Me


Kali ni saya nak review susu kambing Hi Goat pulak.Tak sabar nak share kat korang semua sebab produk ni sangat berkesan untuk saya.Untuk orang yang susah tidur malam macam saya ni, sangat sesuai minum susu kambing Hi Goat ni.Saya ni selalu susah nak tidur malam.Kadang-kadang bila dah menjelang Subuh, baru boleh tidur.Nasib baik aunty Mr Kudud kenalkan produk ni pada saya.Mula-mula tu takut jugak nak minum sebab takut ada bau kambing.Rupa-rupanya sangkaan saya tu salah.Susu ni sangat sedap sampai saya boleh minum 2 gelas sehari..hehe.Lepas minum segelas susu Hi-Goat ni, saya boleh baring atas katil dan terus Zzzz.Selain dari tu, susu ni membantu masalah sembelit saya.Paling penting produk ni buatan tempatan dan dijamin halal.So..tak payah ragu-ragu nak minum.Sebenarnya ada banyak lagi khasiat susu kambing yang kita kurang ambil perhatian.Saya ada sharekan kat bawah ni :


Kelebihan Susu Kambing

* Baik untuk mereka yang alah susu lembu
* Kaya dengan protein, enzim-enzim dan vitamni A yang penting untuk kesihatan
* Menolong mencegah kanser, merawat gastrik, ulser perut, penyakit kuning, asma, susah tidur, penyakit kulit, hepatitis A, migrain dan masalah buah pinggang
* Menguatkan paru-paru dan sistem imun dan mengandungi nutrien yang mengurangkan risiko penyakit arthritis ( inflamasi sendi )
* Mengawal atur tahap gula dalam darah, meningkatkan daya kepekaan dan tumpuan


Nanti cuba lah ! :)



From Puchong With Love,
LIZA RAZAK





34 comments:

ascil.punye.lah said...

kawan2 saya kat kolej pon ada jugak yg minum susu ni

myra yusreena said...

wahh shud try ney!kite pun selalu je xbole tido malam,kulit gatal2,migrain..

nk try lah nanti! XD

Hanamiko Sakura said...

family dah guna prodak ni.. sy memang tak telan jenis bentuk susu ni.. tapi telan yang bentuk tablet :D

memang banyak khasiat..

ainnoraini said...

Kat opis ni ada jugak kwn jual...tp blm la pernah mencubanya... Nnt nk try la...byk ye kasiatnya tuu

laskar pelangi said...

tak pernah lagi minum susu kambing.nanti nak try.rasa dia boleh diterima oleh tekak eh?

norinaomar said...

macam menarik aje..saya ada migrain.Bolehla try

HeNRieTTa JoSe said...

oooo xde baw erk? rietta pown takut ada baw jugak...itu yang xpernah try...dan satu lagi, org selalu kata susu kambing nie panas....jdinya rietta tkut nak mnum...sbb klu pns, nnti mlm rietta susah tdo...

O'gosh said...

memang bagus...dah minum masa pregnant haritu..baby xde masalah langsung...xde kuning..xde masalah kulit....rasa dia pun sedap...

.: iEyLa :. said...

erkkk...masalah insomnia..
pasni leyh try la jgk..hihi

Sue-Rya Qistina said...

yes dear..klau sukar tidur, elok minum susu..lgpn susu bagus utk tulang n gigi.. :)

imie fatiema © said...

betul dear,susu kambing byk kebaikan.mak ayah saya rajin minum susu kambing,yg ni beli fresh kat ladang,nearest rumah mak ayah.diorang rasa better lepas amalkan minum susu kambing.

Qyla Aqilah said...

Memberikan kelainan pada hari anda. Saree material yang boleh dibuat baju kurung, kebaya, blouse dan sebagainya.
Mai ler berkunjung ke blogshop saya..:) Harga yang dijamin lebih murah!!
http://dedazzlerzzshoppe.blogspot.com/

Liza Razak said...

@ascil.punye.lah : ye ke? awak minum x?

Liza Razak said...

@myra yusreena : u should try...mana tau sesuai ke dgn awak

Liza Razak said...

@hanamiko sakura : kan..saya ni baru je tau khasiatnya.rugi x tau lg awal

Liza Razak said...

@ainnoraini : betul tuh..byk khasiatnya.rugi kalau x cuba.harga pon berpatutan

Liza Razak said...

@laskar pelangi : dulu saya pon ingat rasa dia mcm kambing.tp sebenarnya susu ni sedap

Liza Razak said...

@norinaomar : betul tuh..nanti cuba lah !

Liza Razak said...

@henrietta jose : jgn risau..susu ni x panas..senang tido lepas minum

Liza Razak said...

@o'gosh : kan..susu ni sedap sgt.hari2 nak minum

Liza Razak said...

@ieyla : nnt awak try la :)

Liza Razak said...

@sue-rya qistina : betul tuh..kenapalah saya x tau sblm ni...huhu

Liza Razak said...

@imie fatiema: waa..minum yang fresh lg hardcore

Liza Razak said...

@qyla aqilah : Insya Allah..nanti saya berkunjung ke sana

frogos said...

nak tnye ade keje kkosong x?gf sy sedang cr keje dalm feshion design..klu ade boleh tolong inform x?

Asma Azuani said...

bukan saja tido nyenyak hingga mimpi prince charming, malah kulit juga akan semakin gebu! sis juga suka minum susu before tido! :D

Sung Je Kyo said...

mmg bgus pn hi-goat nie. i pn mmg minum susu nie. elok tuk kulit gk...sdap...

Amierah Nabillah said...

Hi-Goat! Ahhhh. My mum used to buy this :D Lama tak minum :D I became an insomniac a few weeks back. Sumpah rasa nak nangis. Kalau teringat, I would go an buy some goat's milk. Haha

Liza Razak said...

@frogos : nnt saya tanye kawan2 kalau ade ye :)

Liza Razak said...

@asma azuani : betul tuh...kena jadikan habit ni :)

Liza Razak said...

@sung je kyo : paling penting susu ni sedap :)

Liza Razak said...

@amierah nabillah : awak kena beli hi goat ni nampaknya...saya pon dah senang tidur sejak amalkan hi goat ni

Master Agent said...

Higoat memang terbaik.
Nak order klik sini:

http://www.susuhigoatpower.com/?id=webmaster

Liza Razak said...

@master agent : thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...