Jun 1, 2011

Makan Bersila Secara Berjemaah

Haa..kali ni cerita makan lagi...Saya dan kawan-kawan ni memang ada habit suka masak ramai-ramai lepas tuh makan bersila secara berjemaah.Selalunya tempat perlepakan memang kat rumah saya..Almost every week memang ada acara masak-masak ni..

Actually gambar ni dah lama dah.Terlupa nak upload kat blog..Nasib baik terjumpa..hehe..


Hari tu kitorang masak udang lipan,kailan goreng,cencaluk,dan daging masak kicap...perghh memang bertambah laa nasi.Kalau tak percaya tengok Abang Zalli kita ni makan.Sampai tak pandang kamera haa..



Kalau Mr Kudud ni jangan cakap laa...memang kaki kamera.Pantang nampak...


Lately dah jarang sikit ada aktiviti makan secara berjemaah ni pasal masing-masing sibuk especially Mr Zalli & Mr Kudud.Kalau saya memang anytime boleh je..pasal banyak sangat free time...hehe.Kata suri rumah..Lupa nak cerita..nak tau kenapa kitorang selalu makan bersila kat rumah saya??

Sebab meja makan rumah saya ni kecik sangat.Saiz kanak-kanak.Makanya kalau sapa-sapa yang datang secara berjemaah kat rumah saya ni...haruslah makan di bawah..hehe.

Nak beli meja makan baru yang boleh muat 6 orang.Tapi duit tak cukup lagi.Marilah beli baju pre-loved saya kat http://pypylambstudio.blogspot.com
Boleh saya beli meja makan baru..hehe


From Puchong With Love...



10 comments:

fatian athiea said...

wahh...best pe makan kat lantai uh..duduk same rendah la katakan..



tapi siyes lame2 sakit pinggang..huhuhu..


dear..


help me 'like' this page..
http://www.facebook.com/pages/Double-D-Collections/113022152119240
thanks!

safurara said...

ah lapar trus bile tgk.

Cik Kiah said...

sodap aih...

zEri sAfEerA said...

wah,,, best apa mkn bersila bramai2. dah lama x mkn mcm 2. huhu

Sharifah Aniza Ali said...

best mkn bersila ni....mcm berkelah..hehe..tringat zmn kecik2 dulu..

merahitujambu said...

yummyum..mkn besila sunah nabi..

Mama Gee said...

kalo makan reramai..duduk plak bersilaa camni...lajuu dan berselera je makan....lg pulak kalo dpt masakan kpg....mmg mak mertua lalu pun tak pasan...haha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

makan bersila lagi best...
hehehe...

Fiq Ras said...

bile nak jemput kite datang makan? nak jugak merase makan bersila kat umah akak :))

♥MAMASYAZA♥ said...

wow cencaluk, sedap tu. sah le bertambah sakan nasi ....sedapkan makan ramai2 camtu.
umah akak pun takdak meja makan, ada meja jepun bebudak tu aje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...