Sep 9, 2011

La Bellezza Di Eid Mubarak Pt 3

# The Beauty Of Eid Mubarak.31st August 2011.Tanjung Piandang,Perak






Raya kedua kami berkunjung ke kampung abah saya di Tanjung Piandang.Kalau dari rumah saya tuh mengambil masa dalam dua setengah jam ke sana.Jauh kan?? Tapi berbaloi sebab kat sana ada suasana kampung yang berbeza pulak.Ada sawah padi !!

Kampung abah saya ni terletak tengah-tengah sawah padi dan berdekatan dengan kuala sungai.Kalau nak makan seafood tuh memang senang laa sebab bapa saudara saya nelayan.Macam-macam seafood boleh makan.Fresh gitu !! Lagi satu yang best kat sana ada tali air..Dulu masa kecik-kecik selalu mandi kat tali air lepas tu tangkap ikan sepat kat sawah padi.Balik rumah je mesti kena marah dengan mak sebab kotor sangat..hehe






Sesampainya kami kat sana...saudara-mara saya yang lain kebanyakkannya dah sampai.Dijamu pulak dengan gulai ikan + sambal tempoyak + ikan kering dan macam-macam lagi.Saya memang dah tak peduli pasal diet-diet ni.Pedulikan !! 

Hari tu pulak cuaca memang best.Angin sepoi-sepoi bahasa..kitorang sempat lagi nak photoshoot kat tepi sawah padi.Kat KL memang tak dapat laa nak photoshoot tepi sawah.Boleh laa tambahkan skill photography saya..hehe.Abah saya time tuh dah hilang pegi beraya rumah saudara-mara terdekat.Mak saya pulak sibuk berborak...


Anak-anak menakan saya stended laa mesti kerja nak main mercun.Petang pon ok asalkan boleh main mercun.Diorang ni kalau tak de memang sunyi raya.Nak pulak geng ramai...memang riuh sekampung


Mencicah jambu di petang hari.Ikutkan hati nak jer makan banyak.Tapi memikirkan yang saya dan Mr Kudud kena bertolak balik Perlis malam tuh memang terpaksa laa tahan nafsu.Takut perut tak tahan..hehe


Bila tengok gambar-gambar ni terasa rindu pulak dengan suasana raya minggu lepas.Meriah sangat.One of The Best...Ditambah pulak dapat beraya dengan Mr Kudud.Pandai betul dia blend dengan kedua-dua belah family saya.Sampaikan bila time kenduri je dia tak de,mesti riuh tanya kenapa tak datang.Pendekkan cerita memang best laa beraya dengan suami..hehe.Nak pulak dapat suami kaki bergambo macam Mr Kudud ni.Sporting...hehe

Habis part 3 cerita raya saya di Perak.Lepas ni cerita raya di Perlis & Penang pulak...Till next time....Babai!!


From Puchong With Love..






30 comments:

NM02 said...

pakai kamera aper ek?

Liza Razak said...

canon 500D :)

Soleha said...

cantik2 gmbr2 u :)

NM02 said...

ooo... ari tu kite dah jual nikon

nak cari yg lain

tgh servey gak ni

Mak Izz said...

hehe.. admire sgt dgn tudung harimau awak dan pipi bulat yg sentiasa comel.

sarah honey said...

sis gojes like alwaysssss!

Liza Razak said...

NMO2 : boleh cuba canon jugak..tp nikon best ape..

Liza Razak said...

@soleha mrosli : tengkiuu :)

Liza Razak said...

@mak izz : terharu kite :) tengkiuu

Liza Razak said...

@sarah honey : tengkiu sarah !!

h4ni3 said...

model yg cun
suasana kampung yg cun
teringat pulak kat filem 'cun'.. hehe

♥MAMASYAZA♥ said...

gulai ikan ngan sambal tempoyak..pergghhh faveret tu

ekabukanmakcikkau. said...

canteknya gambar lagi satu aku nak pecahkan rahsia kat kau yang aku tak pernah pegi kampung yang ada sawah sobs sobs kesian kannnnn ? nanges kangg

Rtp Farra Arisha said...

u got very nice pictures..kontra color pictures sgt stunning!!

suasana kampung mendamaikan kan?? ;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

pic memang xleh lawan...
:)

[sutera kasih] said...

smartnya gambar2 sis..ni barulah gambar..kualiti cantek :)

MiYOKO SuKi said...

tg piandang.... :)

ada sedara jugak stay kt sana

Umie Nadhirah said...

meriahnya kampungg..

kajaharuna said...

srius.. gambar semua awesome :)

Liza Razak said...

@h4ni3 : mcm mana boleh teringat cerita cun pulak ni..hehe.anyway..tengkiu so much :)

Liza Razak said...

@mamasyaza : favourite saya jugak !!

Liza Razak said...

@ekabukanmakcikkau : owhh ye ke? best tau.ade mase nnt try laa pergi mane2 yang ada sawah padi..

Liza Razak said...

@rtp farra arisha : betul tuh..sangat mendamaikan :)

Liza Razak said...

@meniti senja : fuiyoo....hehe.Tengkiuu !!

Liza Razak said...

@sutera kasih : tengkiuu !! :)

Liza Razak said...

@miyoko suki : ye ke? best kan kat sana?? :)

Liza Razak said...

@umie artoqiemie : a ah..best sgt :)

Liza Razak said...

@kjaharun : terima kasih :)

Unknown said...

byknya tmpt beraya! sy slalu prgi tanjung piandang sbb ad sawah n very nice place utk mencuci mata n photoshoot:D

Liza Razak said...

@putput : mmg style kalau boleh photoshoot kat sane..rase nk balik kg lagi ni..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...