Sep 12, 2011

LOTD : Boho Style Raya

 # Look Of The Day. 11th September 2011

Saya terlupa cerita baju raya saya yang satu lagi..Saya ada 2 je baju raya..abaya dan maxi dress.So inilah dia maxi dress raya saya.Warna purple lavender.

Saya terjumpa maxi dress ni di masa saya jalan-jalan di Tesco Ampang.Kat situ ada banyak bazaar jual baju raya.Tertengok satu mannequin yang pakai maxi dress ni..terus suka!! Saya cakap kat Mr Kudud yang saya tak nak baju kurung ,saya nak pakai maxi dress.Mula-mula Mr Kudud macam tak suka idea saya ni tapi dia layankan je laa.Terus beli dengan harga RM 110.00


Kenapa saya suka maxi dress ni ?? 

1- Praktikal, nak pakai ke mana-mana pon bole.Wedding,jalan-jalan kat Shopping Mall 
2- Harga yang berbaloi, material diperbuat dari lycra so dress ni agak berat.Bagus untuk maxi dress macam ni.Tak mudah ditiup angin dan flowy
3- Boleh digayakan dengan macam-macam cara, boleh pakai dengan belt,long necklace dan macam-macam lagi
4- Warna purple lavender yang boleh matching dengan pelbagai warna.Contohnya macam yang saya pakai,warna brown.
5- Boleh digayakan sebagai abaya



Mula-mula pening jugak nak gayakan macam mana...terus google tengok idea yang sesuai .Terus terpikat dengan Lanvin Boho Dress Collection ni..Terus terdetik idea untuk gayakan ala boho style.Tapi not too much dan sesuai untuk raya


Tak sangka pulak bila saya pakai ada beberapa orang datang kat saya bertanyakan pasal dress ni.Mostly tanya beli kat mana.Saya selalu cakap beli kat Tesco je..hehe..Raya kali ni saya memang puas hati sebab saya hanya spend RM200 untuk beli 2 helai baju raya.Murah tapi sangat praktikal..

( Gambar atas sekali ) Dress ni saya matchingkan dengan leopard prints shawl dari Cotton On.Hadiah dari adik saya,Peloq. Manakala Wedges pulak dari Vincci,kasut raya yang saya beli masa Padini Sale..50% ok !!..hehe.Untuk matchingkan semua warna, saya pakai oversized clutch (saya memang gile oversized clutch !! ) dari MNG..yang ni dah lama beli..hehe.Sepatutnya saya matchingkan dengan belt lain tapi masa balik raya aritu tertinggal kat Perak makanya saya pakai je belt dari Jaspal.Belasah je laa...janji boleh pakai belt kan..hehe.Nasib baik matching

Dress ni sebenarnya dari brand Suza Boutique.Kalau berminat,boleh klik link di bawah :

Facebook page pon ada jugak...just search Suza Boutique


From Puchong With Love..





45 comments:

Cik Kiah said...

babe, u gojes ... siyessss!
betuah Mr Kudud ade wife y stylo...

Cik Kiah said...

babe, u gojes ... siyessss!
betuah Mr Kudud ade wife y stylo...

TS said...

sangattt chantekk la sis!!
;)

Miznadyya~B*licious said...

kakak chantex..:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

waaa... melaram abes...

Leya said...

super gorgeous! i like :DDD

oshinz said...

cantik, comel and sweeetttttttt la sis. berbaloi gila beli baju ni. =)

InaAchik said...

kamu... cantek!!!

MiYOKO SuKi said...

as always....sgt2 cntik...

Sung Je Kyo said...

nice lar...cme i x brape cnfidnt nk pkai cm2...

Unknown said...

huhu..apsal g tesco x penah nampak pun...saya pon dok sana gak...len kali kalau nampak kamu akanku terkam!!hehe

Anonymous said...

cantiklah...berkenan pulak tgk haha

Hannah Muminah said...

very beautiful
simple but gorgeous!!!

Unknown said...

I LOVE MAXI DRESS A LOT!

Sandra Azwan said...

nice style...love it!;-)
Btw, love ur blog! Peace

aamalinaazman said...

hayoo
comelnye
tingin nak pkai tapi sy pendek
huhuhu

NoorNazuha said...

suka maxi..tapi sejak badan dah naik neh..ish....mls nak pakai dah...asik2 baju kurung jeh

Memory said...

cantiknya.... shera teringin nak pakai tapi tak sesuai plak dengan shera

Liza Razak said...

@cik kiah : wahh..tengkiu2 :0

Liza Razak said...

@ieyla : tengkiu sgt :)

Liza Razak said...

@miznadyya Blicious : awak pon cantik jugak :)

Liza Razak said...

@meniti senja : kate raye..hehe

Liza Razak said...

@leya : tengkiuu !!

Liza Razak said...

@oshinz : memang berbaloi :)

Liza Razak said...

@inaachik : tengkiiu bebanyak..hehe

Liza Razak said...

@miyoko suki : speechless..hehe

Liza Razak said...

@sung je kyo : boleh je pakai asalkan bersesuaian :)

Liza Razak said...

@o'gosh : ade kat kiosk2 dalam tesco ampang tuh..nnt try tgk ok..boleh laa beli

Liza Razak said...

@zoey zau yah : nanti boleh laa beli :)

Liza Razak said...

@hannah muminah : thank you so much sis :)

Liza Razak said...

@putput : me too !!

Liza Razak said...

@sandra azwan : tengkiuu..speechless :)

Liza Razak said...

@aimie amalina : boleh jugak pakai...pakai belt untuk nampak lebih tinggi

Liza Razak said...

@noornazuha : saya pon dah berisi tapi belasah je pakai..hehe

Liza Razak said...

@shera : maxi dress ada byk design..nanti cuba laa design yang sesuai..mesti cantik :)

h4ni3 said...

bila dah match dgn accessories, nampak lagi menarik kan!
bole la lantik liza jadi image consultant! hehe

sue. said...

selamat hari raya kakak gojes...love u..

sue.

Mak Izz said...

yang.. awak cantik sgt! maxi tu sgt gojes. free size ke? agak2 badan montok2 (gomok2) mcm akak ni sesuai ke tak pakai maxi? hehe...

Sofya said...

cantik.. jap nak intai..

Liza Razak said...

@h4ni3 : saya mana layak jd image consultant lagi..hehe.betul tuh..kalau match dgn accesories lagi menarik

Liza Razak said...

@sue : selamat hari raya sue !! maaf zahir & batin

Liza Razak said...

@mak izz : boleh je pakai maxi janji design bersesuaian.cuba laa pakai kak !!

Liza Razak said...

@sofya : tengkiuu...nak intai ape tuh?? :)

♥MAMASYAZA♥ said...

memang cantik

Mama Gee said...

shantek! mama pun giler maxi dress skrg... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...