Sep 14, 2011

Psycho.Shopping.Padang Besar

Padang Besar.2nd September 2011

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.
- Paolo Coelho, The Alchemist

Kalau balik beraya di Perlis memang tak kan sah kalau tak berkunjung ke Padang Besar.Walaupon hampir setiap tahun saya berkunjung ke sini, masih tak menjemukan.Ada saja barang atau baju yang menarik.Dah laa murah,cantik pulak tuh.Kena pulak masa tuh berduit,memang boleh pokai tanpa disengajakan (ye ke?).Orang perempuan pulak kalau datang ke sini memang boleh gila...contohnya saya :)


Kunjungan tahun ni kami pergi bertiga.Saya, Mr Kudud dan mak mertua saya.Yang bestnya kalau pergi dengan mak mertua saya ni,boleh dapat barang murah.Sebab dia selalu ke sini membeli barang.Sampai boleh kenal tauke kedai.Kagum saya


Kitorang sampai agak lewat sebenarnya.Pukul 6 petang.Ingatkan dah tutup.Rupa-rupanya orang masih ramai.Confirm laa orang luar sebab raya.Semua pakat nak shopping.Dah alang-alang ada kat Perlis kan.Mula-mula plan nak temankan mak mertua saya je...(nampak sangat menipu kan?).Akhirnya terjebak jugak shopping sekaki.Nak pulak Mr Kudud beria-ria support saya shopping.Sampaikan sponsor saya shopping.Tima kaceh yer Mr Kudud.Murah sangat baju-baju kat situ.Sampaikan saya beli maxi skirt sampai 3 helai !! Design sama tapi lain-lain warna.Nampak sangat gila...hehe


Orang ramai sangat sampai kat dalam pasar tuh sampai saya dah pening kepala.Saya memang allergic kalau pergi tempat yang ramai sangat orang.Mesti pening kepala atau pitam.Berpeluh-peluh masa tuh.Tak percaya tengok muka letih saya kat bawah..Macam muka tak mandi pon ada.Ye laa...seharian keluar beraya lepas tu pulak pergi ke Padang Besar.Letih sangat-sangat

Nasib baik mak & abah saya tak follow sekali.Diorang ni kaki shopping.Kalau tak habis satu Padang Besar ni diorang nak memborong..hehe


Hopefully next year saya boleh memborong lagi.Nak spare duit banyak-banyak..hehe

From Puchong With Love,






39 comments:

Syafiqah Hashim said...

woww! nak shopping jugak!!!!
Like like like!

Hidayah Rusli said...

wahhhh teringin sgt nk p padang besaq. nama ja dok kedah, tapi padang besaq pun ta penah jejak lagi. hehe :) suke tgk pic liza, natural beauty cantek sungguhhhh

Sung Je Kyo said...

sma ler kte..klu blk sna, mmg x sah klu x pdng bsr... name pn sepupu dok kt c2, so mmg wjib p pnye. hehe..mmg rmbng mata klu nk bli, sume cntik2 n murah... cuma rya thn nie x smpt blk sna... =)

Akak Kembang said...

bab shopping tu memang best..liza tunjuklah maxi skirt yg liza beli tu..

Kak Alini suka ngan style liza..cantik!!!!

Mak Izz said...

akak pn x pernah sampai padang besar lg. heaven ek? nk pergilah 1 hr nt. amboi.. sampai 3 helai maxi skirt awak bedal ye. mesti murah kan. dan cantik! kalo x, xkan liza borong abis. x sabor nk tgk liza matching katchingkan skirt tu dgn pakaian lain & aksesori.

Cik Kiah said...

wahhh... kamu ni kuat bejalan! bagus btolllll! saye suke...

Aty Fared said...

teringin nak pergi sini...jauh sangat..tak tau tah biler..:(

Unknown said...

akak teringin nak ke sana tpi tak smpai2 lorr...huhu

mesti bocor poket shopping sana kan...hihi

safurara said...

lizaaaaaaa sgt teruja melihatnya.

Unknown said...

arghh jelesnya dia shopping..xde bli barang tuk stok PIPPY LAMB SHOP tu ke...ble ai rembats..hehe

dhiera zainudin said...

best ye.. tak pernah pergi!!

h4ni3 said...

mcmana ni, nak shopping.. tapi pening.. hehehe

saya ada selai baju beli kat sana tahun 2003 kot.. sampai skrg saya suka pakai! :)

Unknown said...

me too.. allergic prgi tmpt yg terlalu ramai org tapi tmpt yg terlalu ramai orglah tmpt yg sy suka prgi=="

padang besar sgt besssst!

Etong said...

bestnya tempat ni sis! hehehehe borong habis lah ni!

kajaharuna said...

best nye ade sponser:)

mak mertua awak hebat la, bole dpt murah tu...

Unknown said...

wah bestnya ada yg sponser
..xpenah sampai lagi padang besar

♥MAMASYAZA♥ said...

memang sakit jiwa kalo pegi sana.
akak pegi aritu sempat rembatblouse 2 helai.
anyway letih pun, anda tetap cun

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tempat nieh memang best giler shopping...
tapi lame lak xg dah..

.:fyzz:. said...

yap...fyzz baru ja pergi masa bulan puasa hari tuh..wif hubby n anak2..sngt la suka bila shopping..hingga lupa dunea..heheh

Liza Razak said...

@syafiqah hashim : saya pon like jugak..ngeee

Liza Razak said...

@hi-da-yah : tengkiu :)

Liza Razak said...

@sung je kyo : rase nk borong satu padang besar je kan :)

Liza Razak said...

@alin marlini : nanti saya update kat blog ye

Liza Razak said...

@mak izz : best sgt kat sane..nnt try la pegi.mesti kering poket shopping..hehe

Liza Razak said...

@cik kiah : saye pon suka jugak !!

Liza Razak said...

@aty_fared : nanti bila ade cuti panjang,boleh la pegi holiday sekali

Liza Razak said...

@mamanoriz : confirm bocor dan kering punya..hehe

Liza Razak said...

@rara pinkmafia : me too !!

Liza Razak said...

@o'gosh : ade sikit..maxi skirt.nanti saya update kat blogshop yer

Liza Razak said...

@dhiera : mmg best !!

Liza Razak said...

@etong : x cukup duit nk borong byk2..hehe

Liza Razak said...

@h4ni3 : mmg pening sbb ramai sgt orang

Liza Razak said...

@putput : betul tuh...sgt best !!

Liza Razak said...

@kjaharun : die rajin shopping kat situ sbb tuh boleh dpt murah..hehe

Liza Razak said...

@mek norfa : nanti try laa shopping kt situ..best

Liza Razak said...

@mamasyaza : betul tuh..rase mcm nk beli satu padang besar je kan

Liza Razak said...

@meniti senja : betul tuh..sgt best !!

Liza Razak said...

@fyzz : a ah..betul tuh..nasib baik saya x bwk duit byk aritu..hehe

Sung Je Kyo said...

taw xper...mmg nek juling bjik mta kt c2...hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...