Aug 16, 2011

Anda Ada Masalah Yang Euwww Ni ??

Saya ni ada masalah rambut yang sangat kritikal dulu. Berminyak dan gugur yang teruk.Bertahun-tahun jugak kena.Ada sampai satu tahap rambut saya botak kat tengah..malu kot.Dah laa time tuh saya free hair..

Macam-macam shampoo dan tonik saya cari.Tapi semuanya hampess...Makin teruk ada lah.Sampai laa saya jumpa shampoo yang terbaik.Sebenarnya brand ni masa saya kecik-kecik dulu mak saya selalu guna.Sebab saya dulu ada masalah kulit sensitif.Biasa laa bile dah besar ni,nak explore macam-macam brand.Sudahnya brand ini jugak yang sesuai

Selalunya orang yang pakai hijab ni,ada masalah kulit berminyak.Kita selalu tutup rambut kita.Bila berpeluh,selalunya peluh tuh akan berkerak kat kepala.Orang yang kulit sensitif macam saya ni teruk laa..Kadang-kadang boleh jadi kelemumur.Tak cukup dengan itu..siap gatal kepala pulak lagi


Kalau sesiapa ada masalah macam saya,kalau tak jumpa lagi shampoo yang sesuai,boleh laa cuba.Tapi diingatkan tak semua orang sesuai.Saya pon bertahun-tahun baru jumpa.Shampoo ni bau tak kuat sangat dan lembut untuk kulit kepala.Harga dalam RM19++ .Kadang-kadang boleh dapat lagi murah kalau beli kat Guardian atau Watson's

Kalau boleh..kurangkan pakai conditioner..dan bila pakai tuh,cuma sapukan di hujung rambut.Saya selalunya pakai 3-4 hari sekali je sebab shampoo ni sangat lembut.Rambut senang disikat


Tonik ni pulak...hairdresser saya yang introduce.Mula-mula macam malas nak beli pasal harga dia mahal sikit.Tapi bila memikirkan rambut saya ni dah makin menipis,layankan je laa.Tapi dah setahun saya pakai,memang ada effect.Rambut makin lebat dan tebal.So..memang tak kisah laa kan kalau duit habis sikit.Tapi bukannya kena beli tiap-tiap bulan pon.Cuma spray kan pada kulit kepala.Sejuk je bila pakai

Sesiapa yang ada solution lain untuk masalah kulit kepala berminyak dan gugur ni,boleh laa share dengan saya.Mana laa tau product anda lagi berkesan ke kan? Sharing is caring :)


p/s : mari lah follow blog Mr Kudud ( Ayat Promote..hehe ) 

From Puchong With Love...







19 comments:

a said...

hihi..btol2.. kadang2 kita yg bertudung nih mesti mngalami masalah nih..=) nice product dear..nnti bleh la Cik Bluewendy try..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

seksa kalau kulit kepala minyak nieh..
rimas jew..

kocix! said...

waaw..xpenah try..
ade gak masalah rambot.
rambot kering kontang!
pastu an mengerbang!
hahhahaa
siot je.

Etong said...

wahh etong pun mengalami benda yg samaa. kelemumur ish2, boleh buat abc! hehee n mmg gugur dr dlu lg, thanks for the suggestion. nnt etong servay2 kan..

MiYOKO SuKi said...

sama to me...masalah salji turun dr kepala....

tak sukaaa...

tak tau nk pakai shampoo apa...will try this.

Raden said...

kdg2 pakai minyak masak kat dapur tuh...T.T

ana liyana said...

akak.. TQ for the tips. hehehe. ana pon mengalami masalah kulit kepala yg sama. bila garu kepala kelemumur tu slamber je bertaburan kat bahu.

Akunyer said...

tq2... mmg tgh mencari produk utk ilangkan rambut gugur n kelemumur ni... huhu...

Sung Je Kyo said...

thx ye...hehe...coz kte pn alami bnd yg sme...nnt nk try lar... =)

~izan~ said...

owh adik akak tgh ada masalah kulit kepala..boleh kan guna sebamed tu..sbb byk dh syampoo yg dia tak serasi..

zareliqa afiqa said...

waah~ mekasih share produk ni.Saya pun da naik rimas rambut asyik gugur jek.Tak taw nak guna apa da.Shampoo ni boleh jumpa kat guardian jek ke?nanti boleh carik^^

EnciK AxixOu said...

seba med 2 bese tgk budak2 je pakai lau kulit gatal2..hehe

Unknown said...

alamak, akak bertudung gak tapi awat rambut makin kering lak?

makin tudung makin malas jaga rambut... huhu


dah folo pun cik abe ensem tu...hihi

♥MAMASYAZA♥ said...

akak rambut dah berbuah, gara2 basahkan rambut nak g keja pastu pakai tudung, frust le jugak.
rambut luruh pun semkn menjadi2, kena try yg ni le pulak

Nina Aman said...

liza, utk dandruff i guna selsun blue n kadang2 himalaya...tp elok ke kalau tukar2 shampoo ni?

amirulhaizad said...

gud info..mmg pakai sebamed..kurang la minyak..tapi rambut gugur tu xdapat atasi agi..kner try redken...kner serbu gi KCare Shop la petang nih...

p/s:link to here..;p

Izzati Liyana Sabri said...

mm, nasib baik kepala and rambut saya takde masalah even pakai tudung. kalau tak,serabut jugak tuh nak cari product. cukuplah untuk mencari product muka yang ssuai. jenuh dah main tukar2.

Unknown said...

wah belum penah cuba lagi nih. kalau rmbt gugur pon boleh cube ke?

Liza Razak said...

@bluewendy : nanti cuba laa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...