Aug 26, 2011

Bershka.Masquerade Mask.Loan Shark

Finally saya dapat jugak necklace yang super duper owhh-semm saya setelah berguling-guling di khalayak ramai (tipu ok! ) Semuanya bermula masa saya dan Mr Kudud pergi ke Mid Valley Isnin lepas.Sebenarnya nak hantar alter dress kat ZA Altera.Tapi macam biasa la kan..penat-penat datang tak kan tak ronda-ronda dulu.

Saya dah seminggu plan nak ke Mid Valley tapi macam malas nak pergi time bulan puasa ni.Sebab saya dapat tau ade butik baru dibuka kat Mid Valley.Nama butik ni Bershka..quite famous jugak brand ni dalam Lookbook.Nu.Hati ni dah tergedik-gedik nak pergi.Tapi macam malu nak ajak Mr Kudud sebab duit dalam purse ade beberapa hengget je...huh..ayat pathetic gile !! hehe..

Nasib baik kebetulan nak hantar alter dress so sambil-sambil tuh apa lagi....terus berlari berkejaran ke Bershka !!


Saya suka colour baju dan dress Bershka.Colourful ala-ala disco 80's !! dan yang paling saya suka shawl & accessories.First time saya usha accesories..terus mata terpandang necklace masquerade mask ni.Unik gile !! Mata berpinar-pinar kejap!! Saya jarang beli accessories sebab saya sangat cerewet.Takut nanti tak pakai.Membazir je.Time tuh macam nak bodek Mr Kudud, tapi macam malu sebab dia baru je bayarkan alteration.


Akhirnya semalam masa kitorang ambil dress kat ZA Altera,kitorang pergi balik Bershka..Dapat jugak membeli.Tapi kali ni Mr Kudud tak belanja sebab saya cakap saya nak pinjam dulu duit dia.Nanti lepas raya saya bayar balik.Dah macam pinjam kat along lak..hehe.Kitorang sekarang guna konsep loan shark (along) sebab nak mengelakkan saya sakan bershopping..hehe.Everytime nak shopping,kena dapat approval dari Mr Kudud dulu.Kalau tak de duit...tak boleh suka-suka hati pau.Kena buat loan dengan perjanjian bayar balik..hehe.Melainkan kalau Mr Kudud nak belanja...tu lain cerita.

 
Actually bila Mr Kudud buat rules macam ni...saya kurang sikit nak shopping sakan sebab nanti teruk nak bayar balik.Nampak macam zalim sikit tapi untuk kebaikan apa salahnya kan.So..kalau nak shopping sakan sangat,kena la cari duit sendiri.
Tak sabar nak pakai raya ni (ceh..macam tak de kena-mengena je dengan konsep raya)

From Puchong With Love..






10 comments:

Syida Shu said...

Haha bagusnya buat loan macam tu. Tak terfikir pun :D

Mak Izz said...

kekeke.. bagus juga mr kudud didik awak mcm tu. nk awak lebih hargai duit dan berusaha utk cari wang sendiri kalo mahu beli apa2 yg awak hajati. kira x manjakan awak la. bagus! *necklace tu mmg sgt unik. agak2 raya ke brp br dpt melaram dgn necklace baru? :)

Unknown said...

aweeesome necklace!

Unknown said...

katne ye bershka tu..x perasan la...

Anyway, Selamat Hari Raya dear..

CIK JATT said...

nampak unik rantai tu. nice. jangan lupa bayar hutang k:)

nadiaazira said...

unik...
suka!
kan...penyakit shopping ni adalah penyakit paling susah nak hilang...huhuhu....

Mek Onie said...

wowwwww!necklace tu cantik,mang ohsem pon...... ^__^

.::TAIKO ::. said...

a'ah la kak...cam best je dgrnye bershka tu...
nt nak g jgak la...:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

cantek la rantai tue...

Anonymous said...

cun nyah necklace tu...tp sy lg kesian, stdy kat kl tp xtaw tmpt2 best nak shoping :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...