Aug 28, 2011

Road Trip Raya '11 : Yeay..Kami Dah Sampai Kampung !!


Alhamdulillah....finally saya dah sampai ke Bota,kampung halaman saya..hehe.Semalam kitorang bertolak pukul 2 pagi.Luckily kitorang tak ikut highway sebab semalam bile saya check Plustrafik kat Twitter memang banyak accident dan lori rosak.Kitorang decide balik ikut Kuala Selangor-Teluk Intan.Jalan memang kosong dan selesa.Best gila balik ikut jalan lama ni.Boleh tengok rumah-kampung pasang pelita..sambil-sambil dengar lagu raya kat radio.Mula-mula ingatkan tak sempat nak bersahur di rumah ,rupa-rupanya kitorang sampai rumah pukul 5 pagi.So memang sempat laa bersahur..masa kami sampai mak saya baru sudah memasak.Perfect timing !!


Habis je bersahur, memang kitorang tido sampai tengah hari.Bangun je tolong mak saya buat kuih siput.Lepas tuh babysit Cooter, Chicken & Chombee.Nasib baik diorang tak meragam even dalam kereta pon masing-masing senyap je.The hero would be Cooter...tiba-tiba je buat perangai baik padahal kat rumah macam gangster


Rumah parents saya ni banyak kucing.Ada 9 ekor (kalau tak silap).So Chombee dan Chicken saya letakkan dalam bilik untuk safety.Bukan main seronok lagi diorang ni.Siap tido dengan saya dan Mr Kudud..


Petang tadi saya dan Mr Kudud hantar juadah berbuka kat tempat kerja abah saya di Klinik Satu Malaysia,Sri Iskandar.Semalam abah saya shift petang.

 
Malam dihabiskan dengan relaks dan online.Mr Kudud pon rajin betul meng'update' blog beliau (http://imranlegacy.blogspot.com ).Buka puasa tadi kitorang berbuka dengan cempedak goreng dan nasi berlaukkan rendang kerang & ikan merah sweet sour.Saya makan bertambah-tambah (habislah diet saya!!)


Kuih siput mak saya yang sikit.Tahun ni mak saya buat kuih siput 1 balang je.Dia cakap cukup laa nanti tak de sape nak makan..hehe


Jarak perjalanan dari Kuala-Selangor ke Bota.Ini kalau ikut jalan lama..Actually not bad jugak sebab jalan kebanyakkannya 2 lane dan selesa.Lagi satu boleh save duit tol


Kalau ada masa lagi saya akan update cerita saya beraya di sini...Till next time !!

From Puchong With Love...







23 comments:

SSA said...

owh~org perak juga ke?hehe~best nye dapat balik kampung~

kampung kite kat teluk intan~

Leya said...

bestnyeee..hehe..i blk monday...cpt2 xsbr...selamat hari raya :)

Unknown said...

eh, kampung akak kat bota gak ke? bota mna? celah mna? kg sy pun kat bota. titi gantung(^.^)

Pocket said...

abih laa cooter kang kena makan dek kuching yg semilan hekor tuuuu...

mcm nak jaga anak dara sorang,
semilan jantan dok marking.. susah woo kak!!

'i tawt, i taw a putti ket!'
'i did!! i did taw a putti ket!!!'

heheheh:)
(Excuse pocket yang mengusik nih)

Rtp Farra Arisha said...

ur pet is always followed u! owww so sweet..chicken itu apa sebenarnya? quite wondering. bhahahaha..

suasana kampung sgt fun!! :))

kuih siput bikinan emak pasti sedap kan..hehe..sampaikan salam arisha buat family sis ya :)

Rtp Farra Arisha said...

ur pet is always followed u! owww so sweet..chicken itu apa sebenarnya? quite wondering. bhahahaha..

suasana kampung sgt fun!! :))

kuih siput bikinan emak pasti sedap kan..hehe..sampaikan salam arisha buat family sis ya :)

Sharz said...

kite duduk kat kuala selangor...sebelah masjid besar...depan McD... =))))

safiah sokher said...

Selamat Hari Raya :)

Unknown said...

uih..ikot jln dalam?aku masuk hiway spi sg buloh,pastu lalu latar spi ijok, pastu lalu jalan biasa la...boleh tahan la..belom sesak jammed lagi malam tadi

Liza Razak said...

@nursakinah : orang perak laa kite ek :)

Liza Razak said...

@leya : selamat hari raya !!

Liza Razak said...

@putput : akak kat gelung pepuyu.dekat je kampung kite ek.dtg la umah beraya nanti :)

Liza Razak said...

@pocket : memang jenuh laa nak jaga diorang ni..mcm jaga anak dara kan..hehe

Liza Razak said...

@rtp farra arisha : actually chicken tu iguana.btw,selamat hari raya ,maaf zahir & batin !!

Liza Razak said...

@juz call me sharz : mlm sabtu lepas saya lalu kat kuala selangor.mesti cool kan raya kat sane :)

Liza Razak said...

@safiah sokher : selamat hari raya !!

Liza Razak said...

@salhah suhot : aku pon ikut jalan ijok tu jugak..jalan kosong tuh..hehe

Unknown said...

oohhh..tau2^^ dekat sgt uh. tapi2.. sy balik muar pula tahun ni=="

Sung Je Kyo said...

org bota rpenye...hahaha...xdr lar jauh sngt dr lumut nye...heheh...

nadiaazira said...

larr...nadia rindu perak sudahhh.... =(

Liza Razak said...

@putput : ye ke? kalau tak boleh raya same2..hehe

Liza Razak said...

@sung je kyo : tu laa..dekat je tuh

Liza Razak said...

@nadiaazira : tu laa...saya pon dah rindu skrg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...