Aug 29, 2011

The Black Abaya @ Lavender Maxi

Apa style baju raya korang tahun ini?? Haa...sepatutnya tahun ni tema baju raya saya warna turqouise..tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan terpaksa tukar ke warna lain.Tahun ni saya dan Mr Kudud decide nak pakai warna hitam dan orange..Huwaa...saya tak jumpa baju kurung warna turquoise yang cantik !!!huhu..

Mula-mula plan nak pakai baju kurung tapi bila difikir-fikirkan balik,saya ni jarang pakai baju kurung.So agak tak praktikal di situ.Sudahnya saya decide beli abaya/jubah warna hitam tapi bersulam warna orange.Simple dan selesa.Abaya ni saya akan pakai utk raya pertama.Shawl pon warna hitam ala-ala arab gitu.Yang penting saya suka dan boleh pakai selalu !! Tapi tak boleh reveal lagi pasal belom raya lagi kan?? Nanti ada time saya akan upload gambar

Pic From Google



Baju raya yang kedua adalah maxi dress ( Baju raya saya ada 2 je ok ).Saya beli dari Suza Boutique
( http://suzaboutique.com ) Design lebih kurang gambar di atas tapi saya punya warna Purple Lavender.Material dress ni diperbuat dari lycra so sejuk laa sikit bile pakai.Saya suka sebab design dia simple dan tak banyak details macam batu-batu diamond ataupon sulam.Mudah laa kalau saya nak matchingkan dengan accessories.Dress ni saya plan pakai masa wedding kawan saya Raya Ketiga nanti..

Since saya ada 2 je baju raya makanya terpaksa laa pakai je baju kurung yang lama.Kena pandai rolling je...hehe.So korang pakai style ape raya ni?? Mari share..!!

Pagi esok (Isnin) saya akan pulang ke kampung nenek saya di Gopeng,Perak.Tahun ni makcik saya buat lemang.Tak sabar nak makan lemang dan beraya rumah saudara mara...

From Puchong With Love...






4 comments:

Rash said...

Salam~

cantiknye baju raye =D rash nye baju raye every year same je.. klu x kurun biase mesti kurung pahang.. huhuhu

Etong said...

yang black tu cantikkk ;)

Liza Razak said...

@rash : tahun ni saje nk tukar style..hehe

Liza Razak said...

@etong : tengkiuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...