Aug 19, 2011

Less Is Better

Saya memang suka mekap...gaya mekap saya selalunya simple je.Less eyeshadow,less blusher...semua pon less.Lagi pon tak pandai sangat nak letak eye shadow warna banyak-banyak kat mata.Rasa macam mata badut lak nanti.Tapi saya kagum dengan blogger yang experimental dengan mekap.Cool!! Tapi untuk umur dan gaya yang berhijab ni,less is better.Nak pulak dah berkahwin.Nanti timbul cakap-cakap yang tak baik pulak nanti.Kan..kan


Saya hanya suka warna earth tone ataupon pink tone sahaja.Lain daripada tuh memang tak berkenan sangat.Bulu mata palsu lagi laa tak suka.Saya ingat lagi time bersanding dulu,memang rimas gile.Habis je kenduri terus cabut !! Brand mekap yang saya suka dan pakai pulak terdiri daripada MAC, Bobbi Brown,Chanel,Revlon,Silky Girl,dan Loreal.Lagi satu,saya suka pakai coloured contact lens.Tapi saya pilih warna-warna normal je.Takut pulak nak pakai warna -warna macam biru atau hijau.Macam tak sesuai je kan dengan saya.Pasal kulit saya tak berapa nak putih sangat..hehe


Dulu memang saya cabut bulu kening,kononnya cantik kalau bermekap.Sekarang ni saya rasa kening asal saya lagi cantik..dan mudah dibentuk dengan brow liner.Kalau keluar dating dengan Mr Kudud atau jalan-jalan shopping baru mekap.Tapi kalau setakat nak pergi Tesco dengan Giant tuh memang serabai je.Memadai dengan bedak baby Johnson's.Save sikit mekap kan..hehe


Haa....ini muka tanpa mekap...memang kusam gile laa kalau tak de mekap.Tapi kadang-kadang saya suka jugak keluar tanpa mekap.Sebab Mr Kudud suka saya tak pakai mekap.Dia cakap nampak natural.Yo laa tuh..ni mesti takut mekap saya cepat habis kan..lepas tuh buat muka gedik mintak sponsor :) hehe

Apa cara pon kite semua tetap cantik kan?? Cantik dengan gaya sendiri.Tak kisah laa anda berisi ke,kurus ke,gemok ke.Bagi saya semua pon cantik !!

From Puchong With Love..







38 comments:

asfira aminuddin said...

babe, kalo kite mekap heavy heavy mmg macam kureng kan. btw u mmg sesuai sgt dgn shawl oren u tu :)

puteri ain said...

lainnn betul la muka x make up . hehe

Sung Je Kyo said...

heheh...i lg lar...x pndai nk make up2 nie...juz bedak cmpact + lipbalm + eyeliner. 2 pn eyeliner kdng2 kua x pkai. heheh... natural beauty lg ok kot... =) nway, u still look beautiful...

Rtp Farra Arisha said...

yup, less is better..i think so!! if too over, it looks alike really different..natural beauty is very ok ;)
btw, u look so pretty in those piccas ;)

sugar2 kapas strawberry said...

nice sis.kita pon kalau kuar mesti kena make up..org nk cakap kite fake pon kite buat pekak je.masing2 punyer hal..hahah.

LaLaLovy said...

i xde confident kalau tak make up. byk make up looks kat blog. semua stage nak belajar make up. xpro pun.

♥MAMASYAZA♥ said...

akak pun slalu makeup, kalo nak kluaq umah tanpa makeup rasa cam tak konfident, pasal muka nampak pucat

Etong said...

betul, less is better! etong belum lg pndai pkai makeup2 ni, insyaAllah nnt mau cuba juga, cuma x mau telebih2 sgt hehe

Syida Shu said...

Suka makeup juga bila ada occasion. Tapi kalau pergi kelas letak bedak je. Mlas nak berhias bagai :P

CIK JATT said...

sis pun tak suka heavy make-up. mana2 g lip ice ngan compact jer kat muka. lain2 tak pandai pakai, hancusss..
tapi suka tengok orang make-up cantik2 nih

So Shy Lady (SSL) said...

bsederhana cukuplah kan. Pandai liza pose ;P

azhariahzuber said...

yup semua org ada kecantikan tersendiri..jadi emmang tak suka lah org yg suka kutuk fizikal org

myra yusreena said...

agreed!less is better..hehe

btw,wthout mekap pown akak da cumil da..hehe :)

shuhadah Zainol said...

yes..liza nak cantik x make up..nampak comel.. shu pon suka makeup yg simple dimple jer... x pandai nak makeup tebal2..hihi..

Liza Razak said...

@asfira aminuddin : tu laa...kalau pakai mekap tebal mesti rase x sesuai dgn saya...hehe

Liza Razak said...

@puteri ain : muka nampak pucat kan..hehe

Liza Razak said...

@sung je kyo : tu lg mudah..dan lagi jimat!!

Liza Razak said...

@rtp farra arisha : yup..true!! thank you for the compliment :)

Liza Razak said...

@sugar2 kapas strawberry : hehe..betul tuh.itu hak masing2 kan.Janji cantik!!

Liza Razak said...

@lalalovy : betul tuh..mcm mane pon perempuan kena pakai mekap jugak.Baru cantik :)

Liza Razak said...

@mamasyaza : same laa dengan saya.Kalau tak pakai mekap, muka pucat sgt :)

Liza Razak said...

@etong : tu laa..memang kena cuba.tp kalau too much sgt pon x cantik jugak :)

Liza Razak said...

@syida shukor : betul tuh..saya pulak kalau setakat pegi tesco @ giant mmg x pakai ape2 pon..hehe

Liza Razak said...

@cik jatt : bagus tuh..sangat jimat.tak payah pening2 bile mekap habis :)

Liza Razak said...

@so shy lady : huhu..tengkiu2 :)

Liza Razak said...

@azhariah zuber : betul tuh sis..semua org cantik sebenarnya :)

Liza Razak said...

@myra yusreena : tima kaseh :)

Liza Razak said...

@shu shinju : sama laa kite.tp less is better !!

Unknown said...

alah kak yong..aku mekap wajib ade bb cream,brow liner(maklumle kening ade sekerat je), eyrliner,mascara,lipstick/lip gloss.tp skarang da jatuh hati ngan lip tint...yeehaa!!!eyeshadow?kalo ade mood.hehe..

bella hamzah said...

kene dgr ckp hubby tuh ngeh.. kalo bella suka make up simple je.. simple is better babe ;)

Aty Fared said...

saye pon tak suker pakai bulu mate pelesu..leceh giler kot..:) make up pon sekarang sudah kurang...:)

AnneRaini said...

liza memang cantik!

Liza Razak said...

@salhah suhot : lip tint pon macam cool jugak kan

Liza Razak said...

@bella hamzah : betul tuh...simple dan senang kan

Liza Razak said...

@aty_fared : mmg leceh pakai bulu mata palsu.kalau saya pakai..mmg fail nak lekatkan bulu mata palsu tuh ..hehe

Liza Razak said...

@anneraini : thank you :)

.::TAIKO ::. said...

sy kalau malas nk pakai mekap bedak pun xpakai...tapi eyeliner xtinggal,tu wajib..hahah

cik LOLA said...

less is better. eyeliner je yang takleh tinggal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...