Mar 25, 2011

Good Night Adik Chombee..

Semalam saya dan Chombee tido lewat.Tak de kerja nak buat so saya pon main snap picture Chombee semalam..so hari ini saya cerita kelakuan Chombee ni sebelum tido.

Selalu sebelum masuk bilik, Mr Kudud akan tutup lampu dekat hall dulu...time tuh boleh tengok aksi kelakar Chombee.Dia ni penakut sikit kalau dalam gelap. Kalau dia nampak Mr Kudud masuk bilik..dia akan terkocoh-kocoh masuk bilik jugak sambil buat muka tak malu dia tuh.Pastu selamba je naik atas katil serupa orang macam gambar di bawah ni..hehe..




Kalau sebelum tido Mr Kudud selalunya akan main-main dulu dengan Chombee.Ye laa..kalau hari biasa dia tak de time sangat nak melayan Chombee.Chombee ni ada banyak nama..kadang-kadang saya marah,saya panggil 'kekek' (sebab dia selalu buat bunyi irritating macam tuh tapi comel) , kalau nak manjakan dia..saya panggil 'Adik ' (sebab Chicken Abang) dan ' Totoh '
 
 
 
 
 Ini aksi mase ajak kitorang main kejar-kejar semalam..Chombee suka ajak orang main kejar-kejar.Nanti dia akan cuit kaki orang pastu lari (sambil bajet macam laa orang nak main dengan dia sangat) Selalunya saya yang akan main kejar-kejar dengan dia.Dah laa kecik je dia ni..



 

Sebelum tido dia akan grooming bulu dia dulu..punya laa lama...




Habis je gromming dia akan tido..ok...mari saya tunjukkan tempat tido dia kat dalam bilik..yer ..dia memang tido dalam bilik..hehe.




Kalau nak tido dia suka bergelap..so kita kasi selimut sikit cage Chombee ni.Lagi satu tujuan tak nak kasi dia nampak saya tak tido lagi.Nanti mesti dia tak nak tido




Sekian cerita Chombee untuk hari ni...



From Puchong With Love...







7 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

halooooooooooooo orang puchong..heheh jiran la kita nie kan....bonda amani dok dekat taman equine jerk...nanti leh kita ngedate...
eh tetiba komen lain dari yang lain..bleh...

Liza Razak said...

helooo.....best nye ade jiran !! boleh2..nnt kita ngedate same2 ek

♥e'in♥ said...

wah............ awk bela burung laa.. hehehe..

Izyan Masri said...

HOMAIGOSSH.TIDAKK.RASA JELES GILA TENGOK BURUNG TU.NAK JUGAK.:D

Liza Razak said...

jom2 kita bela same2...spesis macam chombee ni manja sgt dengan orang..macam belangkas..hehe

shahjiehan said...

jinak tol... hmmm


jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Saya Sayang emak saya

Liza Razak said...

@shahjiehan : memang jinak..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...