Mar 23, 2011

Look Of The Day - I Dont Want To Miss a Picture



Kali ni mari kita cuba long cardigan pulak..tapi bukan yang paras atas lutut tuh..tapi yang ni lagi panjang..ala-ala trench coat.Sekarang ni top jugak trend long cardie macam ni.Nampak lagi sopan dan stylish..

Selalu orang akan pakai cardie ni dengan maxi dress ataupon skinny pants.Kali ni saya nak cuba dengan skinny pants dulu.Next time saya cuba dengan maxi dress pulak.Saya beli cardie ni agak lama...rasanya tahun lepas kot.Tapi tak pernah pakai lagi sebab kadang-kadang bila nak pakai je saya rasa macam overdressed pulak  melainkan kalau dating tempat proper ke ataupon ada function.Tapi bagi pendapat saya...kalau sapa-sapa yang pakai hijab ni patut ada long cardie macam ni sebab kadang-kadang baju casual yang kita pakai boleh bertukar menjadi semi casual ataupun formal kalau kena cara pemakaiannya.




Untuk matching accesories pulak.saya padankan dengan oversized clutch yang seya beli kat MNG..saya memang gila oversized clutch sebab kadang-kadang clutch ni boleh menambahkan seri outfit kita yang simple.Tak payah pakai aksesori pon tak per..saya ada pakai oversized clutch ni baru- baru ni...(kalau nak tengok sila klik sini --> http://pypylamb.blogspot.com/2011/02/look-of-day-harem-paradigm.html )





Saya memang tak banyak belt...since baju saya motif warna hitam dan putih, untuk selamat saya pakai studed belt yang saya beli kat Cats Whiskers.




Sepatutnya outfit ni saya padankan dengan kasut platform saya tapi memandangkan semalam macam tak de mood pulak nak pakai makanya saya pakai je kasut flats yang bertutup.Outfit macam ni saya rasa baik pakai dengan kasut bertutup..nampak kemas.Kasut ni saya beli kat Summit je..Kasut ni selesa dan lembut sangat untuk kaki-kaki besar macam saya ni.Selalunya kalau kasut bertutup macam ni mesti melecet.




Sesiapa yang pernah baca entry saya yang sebelum ni mesti pernah baca pasal Vogue Looklet kan? Entry tuh saya buat untuk memudahkan siapa-siapa yang ada masalah untuk matchingkan baju.
( Ini Entry dia -->> http://pypylamb.blogspot.com/2011/03/anda-nak-jadi-stylist-vogue-magazine.html )

 Saya ada buat satu untuk saya...dan semalam saya cuba pakai mengikut apa yang saya stylekan dalam looklet tuh..tak de la exactly sama macam yang saya stylekan tuh.Tapi at least boleh jadi panduan saya untuk dress up.




What I Wore Yesterday :

Pink Shawl - Zara
Ankle Length Cardigan - Zero To Ten
Animal Print Long Top - F Block
Skinny Pants - Cats Whiskers
Oversized Clutch - MNG
Flats - Summit
Studed Belt - Cats Whiskers


From Puchong With Love,


6 comments:

FIKA said...

LOVE UR STYLE!!!

Liza Razak said...

Tengkiuu fika !!

abadi romeo said...

ingatkan Yuna mane tadi..tapi tengok tak de guitar ..salah bas lah ...anyway..memang cute dan mengancam dan jiwa sy rasa terancam..

MiYOKO SuKi said...

suka ngan long cardie tuuu...

nk kena cari satu gaklaa...

love ur styl.. :)

Liza Razak said...

@miyoko suki : tengkiu...memang kena beli
satu !! :)


@abadi romeo : terima kasih

Anonymous said...

i've been longing to have that cardigan ~_~
smpi skrg tak jumpa2..pling labuh pun ats pinggul -_-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...