Mar 4, 2011

Look Of The Day - Turquoise Miracle



Kali ni saya cuba matching outfit saya dengan colour turquoise.Tak susah sebenarnya sebab corak bunga-bunga kat dress saya ni memang ada colour turquoise.Saya ni kadang-kadang tak berapa pandai matching colour yang bright ni...so ini first experiment saya....



Since dress dah ade prints..untuk shawl saya pakai plain colour turquoise.Lilit pon bodo-bodo je..


Saya suka sangat dress yang saya pakai ni..Actually saya beli pre-loved masa saya berkunjung ke Chic Pop Bazaar 2 bulan lepas.Murah gile kot..RM25 dan condition still tip-top.Yang penting dress vintage ni berlengan panjang sebab saya memang malas gile kalau nak pakai inner kat dalam..Corak bunga-bunga kecik dress ni sesuai untuk boyish curve macam saya ni.Boleh nampak kurus sikit..haha



Kalau dress pon dah vintage...handbag pon kena matching gak kan...Handbag ni saya beli kat Little Black Book Boutique Desa Sri Hartamas 2 tahun sudah.Dulu saya selalu sangat shopping kat butik ni.Harga dalam RM40 rasanya.Mase tuh handbag vintage tak banyak lagi jual macam sekarang ni.Agak mahal jugak time tuh.Walaupon dah 2 tahun pakai,condition handbag ni still ok.


Untuk melengkapkan outfit...saya pakai heels warna yang sama dengan shawl.Kalau korang nak tahu..saya dah setahun tak pernah pakai heels ni..mula-mula cuak jugak nak pakai takut dah reput...haha.Tapi nasib baik tahan lagi..Luckily kasut ni masih selesa dipakai...Saya suka colour dan design kasut ni...cuma jarang pakai sebab susah nak matching dengan outfit yang saya pakai.Nanti salah matching nampak kelako pulak kan..haha


What I Wore :

Pre-Loved Dress : Chic Pop Bazaar
Shawl : Zara Basic
Vintage Belt : Cats Whiskers
Vintage Handbag : Little Black Book
Heels : Cats Whiskers
Black Legging : Peacock London

From Puchong With Love,



3 comments:

M.y.A said...

Vintage look!
love it!

sue. said...

ok..kakak sayep cantikkkkk..sue suke...hee....sue da linked akak...so..lps ni xmiss da pergi blog akak..hee

Liza Razak said...

M.y.A : Thank you so much :)
Sue : Sue cantik...terima kasih byk2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...