Mar 3, 2011

Product Review - M.A.C Fluidline Eye Liner Gel


Hari ini saya nak review eyeliner yang saya dah guna selama 2 tahun.Saya jarang maintain satu-satu produk untuk jangka masa yang lama.Tapi eyeliner ni memang terbaik untuk saya...at least for the time being...hehe..

Sebelum ni saya dah cuba macam-macam brand...Tapi end up pakai 2-3 bulan sebab cepat smudge dan mata akan jadi mata panda.Lagi satu mata saya ni cepat berminyak kalau badan saya berpeluh.Jadi bila pakai pensil eyeliner atau fluidline yang lain memang cepat smudge.

Kawan saya sarankan saya pakai M.A.C.Adeh..sebut je M.A.C memang gelabah aa..adeh..bila memikirkan saya malas nak try brand baru lagi,saya pon beli dengan rasa yang amat was-was.

First time...ermm...ok..saya pakai dari pagi sampai petang.Hasilnya..mata saya tak jadi mata panda lagi..saya cuba lagi untuk seminggu..hasilnya tetap sama.Walau bagaimanapon kalau tak biasa guna gel/fluid eyeliner...kena praktis banyak kali.Masa mula-mula saya pakai pon kantoi jugak.

Kalau first time beli..selalunya staff M.A.C akan sarankan korang beli brush sekali..brush dia mahal lagi daripada eyeliner ni.Tapi beli sekali je.Lepas tuh boleh pakai sampai bila-bila kalau tak hilang.Brush dia yang ni.. M.A.C 210 Precise Eye Liner Brush..Brush ni halus dan agak mudah untuk di apply..eyeliner yang saya review ni namanya M.A.C Fluidline Eye Liner Gel in Blacktrack

Cara nak mencuci eye liner ni senang je...since gel eyeliner ni susah nak smudge nak cuci pon ada caranya.Paling mudah guna baby oil ataupon minyak zaitun.Lap dengan tisu selepas itu.Kalau lagi malas atau tak suka minyak-minyak ni ada cara lain..beli wet wipes baby..lagi mudah kan..

Kalau sapa-sapa yang ada masalah mata berminyak macam saya ni boleh laa mencuba...

Untuk gambar yang lagi clear...

Picture from http://cowbiscuits.blogspot.com
  For more reviews on this product..you guys can check out this:

http://cowbiscuits.blogspot.com/2010/11/mac-gel-eye-liner-review.html

From Puchong With Love,



6 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

aku penah bli skali mac punye duo fiber brush...besh giler pakai..tapi asek terketuk cermin je..sudahnye aku let go je...nyesal sket...tp aku ade yg travel size nyer duo fiber(still mac)..totally love it!!hoho

aku currently pakai in2it aje...oke la...x smudge..compare ngan maybelline(suck!)..nak beli mac tak mampu..huhuhu

Liza Razak said...

lorr ye ke...aku dh malas nak try brand lain.ruginye ko let go..baik kasi kt aku..hehe..bes kan pakai mac..dulu keje leh laa beli.skrg aku rase mcm dh x mampu je...huhu.

MiYOKO SuKi said...

i pakai yg ni jugakkk

mmg best...

Liza Razak said...

Miyoko Suki : yeay!! memang best sgt!!

Unknown said...

haha...tula..rse rugi gak...tapi x pe..ade pengganti yang kiyut.(mac hello kitty)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...