Apr 7, 2011

Saya Benci Orang Yang Buang Sampah Merata Rata !!



Gambar dah ok...tiba-tiba mata melirik ke sebelah kiri gambar...ishh...potong stim betul !! Ada sampah pulak !! Sori laa...saya memang benci kepada orang-orang yang suka membuang sampah merata-rata ni...Padahal tong sampah ada je kat sebelah lif ni....haih~~

Ni nak cerita sikit.Dulu saya pon spesis suka buang sampah merata-rata jugak.Especially yang buang sampah dari tingkap kereta tuh.Mujur laa kenal Mr Kudud ni...dia laa yang mengajar saya cara-cara menjadi manusia yang bertamadun..haha.

Mr Kudud ni punya perangai kalau dia tak jumpa tong sampah,dia akan simpan dalam poket dia dulu tak pon pegang la sampah tuh sampai jumpa tong sampah.Kalau dalam kereta pulak...sampai dah jadi lori sampah laa kereta kitorang tuh.Tapi tak pe...asalkan tak buang sampah merata-rata

Habit tuh saya pegang sampai sekarang.Kadang-kadang handbag pon jadi mangsa jugak,jadi tong sampah sementara..hehe.

Lagi satu yang saya marah sangat...spesis yang suka menconteng dinding ni.Tak reti jaga harta benda awam macam gambar kat bawah ni....



Translation : Siapa buang sampa di sini, mudah-mudahan cepat mati dilanggar kereta




Translation : Tolong jangan buang sampah sini. Berat tau.Kalau awak tak mau buang sampa ke bawah makan langco saja


Kelakar gila !!  Saya faham maksud orang yang menulis ni baik tapi itu bukan alasan untuk menconteng dinding sesuka hati...

Mari lah kita ubah perangai yang buruk ini...



From Puchong With Love..


6 comments:

nida husna said...

org yg buang sampah tu kena belajar adab menjaga alam sekitar dengan cikgu nida ni,,ekekeke

~ As ~ said...

yg conteng tu msti cleaner..ahahaha

safinah rashid said...

kakak kenape lawo bebenoooooooor?

Liza Razak said...

@nida husna : betul tuh...nnt buat laa class tusyen utk org yg tak reti menjaga alam sekitar ni..hehe. :)

Liza Razak said...

@As : a ah...rasenye mesti cleaner ni..kesian tapi tu laa..marah pon jgn laa conteng dinding bangunan..hehe

Liza Razak said...

@safinah rashid : uikkk...hehe...terima kasih byk2..awak pon lawa jugak tau

Post a Comment

Thank You For Your Comment !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...